MrGrip skrev 2014-09-09 14:06:56 följande:
Jag kan bara svara på det jag själv har upplevt på Smitten vid stenbrottet...aldrig någonsin något "porrigt" eller så....ganska så familjär stämning där man hälsar på
varandra med ett hej...några som pratar osv...men aldrig sett något runkande eller så...
Vi har varit där ganska mycket, såväl tillsammans som på egen hand, och fluktarna är närvarande mest hela tiden. Om sambon åkt dit ensam så ser hon alltid till att lägga sig i närheten av någon bekant. Gör hon det inte så tar det ungefär tio minuter tills det är ett dregglande vrak som lagt sig löjligt uppenbart för nära och glor och låtsas som inget alls och försöker att se ut som han inte alls gör det.
När jag är med så gör de ungefär likadant fast på behörigt avstånd, fortfarande övertygade om att det inte märks.
Ser man inte detta ske så är man antingen blind eller så vill man inte se.
Med det sagt så finns det förstås trevliga och bra människor där också, och vi som dom har valt att leva med situationen och oftast så gör det oss inte något direkt, men jag har full förståelse för att andra tycker att det kan vara såväl obehagligt som direkt otrevligt.