• Anonym (Tacksam)

HJÄLP MIG NUUU. Angående Svensk direktreklam.

Hej !
    Jag har fått ett mejl att jag ska gå till introduktions möte för att jobba för svensk direktreklam då jag får tidningar på torsdag (tror jag) sorterar de och delar ut på lördag söndag.

Några frågor och skulle verkligen vara tacksam ifall jag får hjälp här.
    1.Vad gör man i introduktions möte ? något jag borde ta med , cv eller id kort?
    2. Vad är lönen om jag är född 91?

Tack igen!

• Svar på tråden HJÄLP MIG NUUU. Angående Svensk direktreklam.
  • Bunny on speed

Jag gick inte på något möte. Jag fick ca 65 kr/h minus skatt. Lönen var satt på olika områden men med den tid det tog hamnade det ungefär där.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Fjärilslarv
    Bunny on speed skrev 2014-07-21 16:55:33 följande:

Jag gick inte på något möte. Jag fick ca 65 kr/h minus skatt. Lönen var satt på olika områden men med den tid det tog hamnade det ungefär där.

jepp jag hade något liknande i lön och något infomöte gick jag inte på, dock så skulle alla tidningar delas på lördagen för oss.
  • Limaliie

Jobbade för dom i tonåren och gick inte på nått intromöte. Vad jag minns fick jag nog betalt per hushåll eller nått?! Kanske är annorlunda nu.

• Anonym (a)

Jag jobbade för dem när jag var 14, jag gick på ett möte men nån snubbe som hade hand om det hela med min far, minns inte att jag gjorde något speciellt då. Det jag minns mest var den kassa lönen, den varierade mellan 50 och 200 kronor för hela utdelningen, och en utdelning + sortering tog minst 5 timmar. Du får väl betydligt bättre lön eftersom du är vuxen (man kan hoppas iaf).

• Anonym (Tacksam)

Tack för era svar men vad brukar man göra i en introduktions möte ?

• Presens

Du får veta vad som gäller på ett infomöte. Hur du ska utföra arbetet och hur du ska rapportera. Hur du får vika reklamen och inte när du sorterar. Om du blir sjuk. Info. i största allmänhet.

Fråga om du är försäkrad under tiden du utför arbetet!

Jag tror inte lönen påverkas av hur gammal du är.

När delade för Sv. Direktreklam när jag var i tonåren. Hade ett område med hyreshus utan hiss. Så här långt efteråt är jag glad över motionen.

Lycka till!

• Jan Holmström

Var beredd på att slava varje söndag och tjäna ca 500 kronor i veckan/månaden. Verkligen inte värt det. Försök hitta något annat.

Jan

Svar på tråden HJÄLP MIG NUUU. Angående Svensk direktreklam.