• Sanna3

Framkalla bilder från iphone? Blir det okej?

Hej!
    Är det någon som har framkallat bilder tagna med iphone? Jag gör en fotobok och har insett att alla bilder jag har är tagna med mobilen. Bilderna ska vara i storleken 19 x 19 cm. Tror ni det blir jättepixligt eller okej? Lägga ned fotobok eller chansa?

Hoppas nån har koll, tack på förhand Glad

• Svar på tråden Framkalla bilder från iphone? Blir det okej?
  • MallaL

Jag har lagt in bilder från iphone i en fotobok, det blev helt OK, men inte lika bra som mina kamerabilder. Gör inte bilderna för stora bara, då märks de färre pixlarna. Kamerabilder kan man lätt dra upp på en hel sida, iphone-bilder låter jag vara max 1/4 sida eller så.

• Cinza

Det kan vara lite olika från bild till bild. Många av bilderna jag tagit har blivit jättebra. Om det varit för dålig upplösning har det kommit upp "varningar" på både önskefoto och fujidirekt. Hur det är på andra sidor vet jag inte.

• Angelicagranholm

Ja har beställt från Fuji och vart nöjd :)

• Mandy86

Det beror på kamerans upplösning, mera pixlar = bättre bild. Om din telefon är relativt ny så borde det inte vara något hinder om du avser ha bilderna i en fotobok. Om du tänker förstora bilderna till tavelstorlek eller ha dem som posters på hela väggen så kanske en bild från mobilen inte är helt optimalt.

Svar på tråden Framkalla bilder från iphone? Blir det okej?