• Lars E

    Plockar du undan efter dig själv på t.ex McDonald?

    Visst jobbar dom hårt för sina dåliga löner så tycker att man kan bjuda på det. Bara vanlig vardagsartighet helt enkelt. Men det är jag det...?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Plockar du undan efter dig själv på t.ex McDonald?
  • viseversa

    Ja det gör jag. Har varit något undantag när alla 4 barnen rusat åt olika håll när vi ska gå så jag prioriterar att springa efter dom istället. Men det händer inte ofta men det HAR hänt.

  • Tonårsmamman1

    Ja, det gör jag, även på andra liknande restauranger. Det ingår väl i konceptet, man hämtar sin egen mat, och bära bort brickan efter sig.

  • nuharjagbytt

    Ja det gör jag hör alldeles för ofta att folk säger att personalen har betalt för det. Så är det inte priset bygger på att man plockar undan själv.

  • grind
    nuharjagbytt skrev 2014-07-22 13:56:18 följande:

    Ja det gör jag hör alldeles för ofta att folk säger att personalen har betalt för det. Så är det inte priset bygger på att man plockar undan själv.


    Det är ju inte så att du får ett högre pris om du inte plockar undan. Självklart gör jag inte det.
  • nuharjagbytt
    grind skrev 2014-07-22 14:21:04 följande:
    Det är ju inte så att du får ett högre pris om du inte plockar undan. Självklart gör jag inte det.
    Nej alla får ett högre pris efter ett tag om ingen plockar undan efter sig.
  • Velouria
    nuharjagbytt skrev 2014-07-22 14:47:10 följande:
    Nej alla får ett högre pris efter ett tag om ingen plockar undan efter sig.
    Bra där.


    Nästan nolltolerans
  • Velouria

    Plockar undan efter mig. De har ju inte de där skräpavdelningarna för att det är fint, utan för att gästerna ska slänga sin skit efter sig. Som mest ska en anställd på donken egentligen behöva torka bord, golv osv.


    Nästan nolltolerans
  • Karpalo

    Såklart man ska plocka undan, alla dessa kärl för dryck/matrester/sopor finns väl inte för skojs skull?!

  • vampyria2

    Självklart så gör jag det men oftast här i Södertälje så är det alltid nån ur personalen som kommer fram och säger att de kan ta min bricka när jag är på väg att bära bort den, det är trevligt av dem och uppskattas massor av mig då jag har lite svårt för såna där sopstationer, tycker att de är lite äckliga :p

Svar på tråden Plockar du undan efter dig själv på t.ex McDonald?