• Äldre 22 Jul 22:40
    1395 visningar
    10 svar
    10
    1395

    Tycker slickningar från djur är obehagligt

    Nu är det så här att jag ÄLSKAR djur. Har haft djur i absolut hela mitt liv. Från hönor, hästar till katter & hundar. Jag har haft allt man kan tänka sig & jag älskar dem verkligen med hela mitt hjärta. Men nu är det så att när en hund eller så försöker sig på att slicka mig i ansiktet eller någonstans (mest i ansiktet) så försöker jag dra mig undan & helst slippa få tungan i ansiktet. Varför? Jag vet faktiskt inte. Det är något som är obehagligt med det, tänker på allt de stoppar i sig osv. Men det har absolut INGENTING att göra med att jag tycker djur är äckliga. Finns absolut ingenting som är äckligt med djur. Men det hade jag & min flickvän inte riktigt samma åsikt om tydligen. Så nu vill jag höra från några fler... När jag säger att jag tycker slickningar från djur är äckligt/obehagligt, skulle ni då se det som att jag skulle tycka djur var äckliga? Är nog i vilket fall som helst så långt ifrån mig man möjligtvis bara kan komma, älskar djur & de har varit mina bästa vänner sedan mina kortaste barns ben. Så jag vill gärna höra era åsikter om det hela. 

    Obestämd

  • Svar på tråden Tycker slickningar från djur är obehagligt
  • Äldre 22 Jul 22:44
    #1

    Jag tycker slickningar i ansiktet från husdjur är det äckligaste som finns...

    Mina djur får ALDRIG slicka mig i ansiktet, det är heller inget som bekymrar mig att jag tycker så....

  • Äldre 22 Jul 22:48
    #2
    Korpen skrev 2014-07-22 22:44:35 följande:

    Jag tycker slickningar i ansiktet från husdjur är det äckligaste som finns...

    Mina djur får ALDRIG slicka mig i ansiktet, det är heller inget som bekymrar mig att jag tycker så....


    Någon mer som känner liknande som jag iallafall, tack för ditt svar. 
  • Äldre 22 Jul 22:50
    #3

    Halsen/under hakan är det "högsta" mina hundar någonsin har fått slicka mig. Ryser om det det skulle försöka sig på att slicka högre, men det har inget med att göra att jag tycker att dom är äckliga. En hunds mun är faktiskt renare än sin egna Flört

    Sen finns även detta med dominans som gör att jag aldrig skulle tillåta slickande i ansiktet.

  • Äldre 22 Jul 22:52
    #4
    Whitetrash86 skrev 2014-07-22 22:50:39 följande:

    Halsen/under hakan är det "högsta" mina hundar någonsin har fått slicka mig. Ryser om det det skulle försöka sig på att slicka högre, men det har inget med att göra att jag tycker att dom är äckliga. En hunds mun är faktiskt renare än sin egna Flört

    Sen finns även detta med dominans som gör att jag aldrig skulle tillåta slickande i ansiktet.


    Jo jag har hört det där med att en hunds mun är renare, vet inte, det är nog bara tanken på sådant de får i sig som får mig att undvika det. Tack för ditt svar :)
  • Drottn­ingen7­0
    Äldre 22 Jul 23:15
    #5

    Jag älskar mitt barn men skulle ändå tycka det var äckligt om han skulle slicka mig i ansiktet. Måste man gilla att bli slickad på om man gillar djur?

  • Äldre 22 Jul 23:29
    #6
    Drottningen70 skrev 2014-07-22 23:15:58 följande:

    Jag älskar mitt barn men skulle ändå tycka det var äckligt om han skulle slicka mig i ansiktet. Måste man gilla att bli slickad på om man gillar djur?


    Själv tycker jag det inte hänger ihop överhuvudtaget. Djur visar ju ofta sin kärlek genom sina slickningar såklart, men jag kan bara inte hjälpa det. Jag tycker det är obehagligt, jag älskar dem lika mycket för det.
  • Äldre 22 Jul 23:44
    #7
    Drottningen70 skrev 2014-07-22 23:15:58 följande:

    Jag älskar mitt barn men skulle ändå tycka det var äckligt om han skulle slicka mig i ansiktet. Måste man gilla att bli slickad på om man gillar djur?


    Nä, men du skulle godkänna pussar, slickningar är ju pussar när det kommer till djur...
  • Äldre 22 Jul 23:59
    #8

    Jag älskar också djur, men vill inte heller bli slickad i ansiktet. Helst inte på händerna heller. Efter jag klappat/gosat med ett djur tvättar jag händerna.

  • Äldre 23 Jul 10:18
    #9

    Samma här! Älskar också hundar, men de får inte slicka mig överhuvudtaget.
    Det finns andra sätt att visa kärlek.
    Tror att hundar som slickar hela tiden är stressade eller har brist på något i kroppen. 

  • Äldre 23 Jul 10:27
    #10

    Finns ju andra som gillar slickningar och t o m kör med jordnötssmör

Svar på tråden Tycker slickningar från djur är obehagligt