• Edina

Träna för mindre bröst?

Tjenixen!

I maj nästa år ska jag på en lyxigare semesterresa och har redan nu gått ner ca 8 kg. Jag har fortfarande 8 kg till att gå ner i vikt, men det går ju framåt

Jag har bara ett problem och det är mina bröst. Trots 8 kg viktnedgång så har inte brösten blivit mindre alls.  

Finns det någon här som vet av några bra träningsövningar som gör att brösten blir mindre? Övningarna på maskinerna för bröstmusklerna på gymmet ger verkligen inget alls tyvärr.

Jag vill så gärna kunna ha en snygg bikini på mig på resan och att kläderna ska sitta bättre. Jag är dessutom rädd att jag kommer se sjukt oproportionerlig ut när jag nått mitt viktmål om inte brösten hänger med.  

• Svar på tråden Träna för mindre bröst?
  • Arcnice

Eftersom man inte kan punktförbränna fett kan inte jag se någon metod för att just brösten ska bli mindre.
    Generellt sa är det ju så att styrketräning i sig inte bränner så många kalorier. Förvisso innebär ju mer muskler att man förbränner mer i grunden, men för att bränna kalorier är högintensiva pass förmodligen ett bättre utnyttjande av tiden.
    Tyvärr finns risken att du inte kommer minska dina bröst särskilt mycket även om du i övrigt går ner mycket i vikt. 

• Edina
    Arcnice skrev 2014-07-23 16:33:16 följande:

Eftersom man inte kan punktförbränna fett kan inte jag se någon metod för att just brösten ska bli mindre.
    Generellt sa är det ju så att styrketräning i sig inte bränner så många kalorier. Förvisso innebär ju mer muskler att man förbränner mer i grunden, men för att bränna kalorier är högintensiva pass förmodligen ett bättre utnyttjande av tiden.
    Tyvärr finns risken att du inte kommer minska dina bröst särskilt mycket även om du i övrigt går ner mycket i vikt. 

Det är just det jag är rädd för. Jag tycker ju att 8 kilo borde ha gett något slags resultat på brösten. Men icke... Hoppas att kommande 8 kg gör någon skillnad, för jag kommer inte se klok ut annars.....
  • Deffad

Fortsätt gå ner i vikt bara, brösten består mest av fettvävnad och kommer att minska.

Som det är nämnt tidigare så kan du inte punktförbränna och du verkar lagra fett på brösten, men det släpper om du kör vidare.

• Edina
    Deffad skrev 2014-07-23 19:22:11 följande:

Fortsätt gå ner i vikt bara, brösten består mest av fettvävnad och kommer att minska.

Som det är nämnt tidigare så kan du inte punktförbränna och du verkar lagra fett på brösten, men det släpper om du kör vidare.

Jag hoppas att det räcker med 8 kg, väger jag mindre än vad jag väger när jag har gått ner det så försvinner hela röven.  

Tänk om man bara kunde få möblera om fettet på nått lätt sätt. 
  • Deffad
    Edina skrev 2014-07-23 19:30:59 följande:
    Jag hoppas att det räcker med 8 kg, väger jag mindre än vad jag väger när jag har gått ner det så försvinner hela röven.  

Tänk om man bara kunde få möblera om fettet på nått lätt sätt. 
    Tro mig, det hade jag gjort för länge sedan om det gick..

Det kan ju vara så att du har en massa körtlar i dina bröst som gör att de fortsätter vara stora men det är rätt sällan man hört en kvinna klaga på för stora bröst.
  • Edina
    Deffad skrev 2014-07-23 19:37:57 följande:
    Tro mig, det hade jag gjort för länge sedan om det gick..

Det kan ju vara så att du har en massa körtlar i dina bröst som gör att de fortsätter vara stora men det är rätt sällan man hört en kvinna klaga på för stora bröst.
    Tro mig, få kvinnor vill ha större än DD i bröststorlek och dom som vill ha det har ingen aning om hur obekvämt det kan vara. Dom är i vägen när man ska sova, gör ont när man springer, det är svårt att hitta en bra bh och få plagg sitter snyggt. + att folk glor och det är svårt att klä sig sexigt utan att det ser slampigt ut. 

(måste bara fråga, är det du på bilden?)
  • Deffad

Jag har hört om hur jobbigt det är med stora bröst också, släkt och exflickvänner som klagat på just det du nämner. Nu har jag ju iofs ingen aning om hur stora bröst du har.

(Ja det är jag på bilden)

• Edina
    Deffad skrev 2014-07-23 20:20:47 följande:

Jag har hört om hur jobbigt det är med stora bröst också, släkt och exflickvänner som klagat på just det du nämner. Nu har jag ju iofs ingen aning om hur stora bröst du har.

(Ja det är jag på bilden)

Tillräckligt stora för att det ska vara varken vackert eller bekvämt. 

Snyggt jobbat med kroppen förresten
  • Deffad

Du kan ju konsultera vården om en förminskning. Alltså om du har medicinska problem på grund av storleken. Men kolla noga så det görs med eftertanke och inte bara som en viktreduktion så du får får stora ärr.

Tackar! Den kräver lite jobb, nu ser jag inte ut sådär mer än någon vecka/år då det är dags för tävling. Övrig tid så är jag lite slätare :)

• Nixon3
    Edina skrev 2014-07-23 16:24:47 följande:

Tjenixen!

I maj nästa år ska jag på en lyxigare semesterresa och har redan nu gått ner ca 8 kg. Jag har fortfarande 8 kg till att gå ner i vikt, men det går ju framåt

Jag har bara ett problem och det är mina bröst. Trots 8 kg viktnedgång så har inte brösten blivit mindre alls.  

Finns det någon här som vet av några bra träningsövningar som gör att brösten blir mindre? Övningarna på maskinerna för bröstmusklerna på gymmet ger verkligen inget alls tyvärr.

Jag vill så gärna kunna ha en snygg bikini på mig på resan och att kläderna ska sitta bättre. Jag är dessutom rädd att jag kommer se sjukt oproportionerlig ut när jag nått mitt viktmål om inte brösten hänger med.  

Du måste ha ett taskit liv som tror att en lyckad resa sitter i din vikt.
    Vakna upp o inse vad som är viktigt här i livet.
    Typisk flaniga brudar, som du.....
  • Edina
    Nixon3 skrev 2014-07-23 21:04:19 följande:
    Du måste ha ett taskit liv som tror att en lyckad resa sitter i din vikt.
    Vakna upp o inse vad som är viktigt här i livet.
    Typisk flaniga brudar, som du.....
    Puss på re! :-P
  • Nixon3
    Edina skrev 2014-07-23 21:06:51 följande:
    Puss på re! :-P
    Du har ett taskit liv som tror att lycka hänger på kroppsvikten !
  • Edina
    Nixon3 skrev 2014-07-23 21:09:15 följande:
    Du har ett taskit liv som tror att lycka hänger på kroppsvikten !
    Du behöver inte upprepa dig. Jag har redan läst var du tror. 
  • Edina
    Deffad skrev 2014-07-23 21:02:49 följande:

Du kan ju konsultera vården om en förminskning. Alltså om du har medicinska problem på grund av storleken. Men kolla noga så det görs med eftertanke och inte bara som en viktreduktion så du får får stora ärr.

Tackar! Den kräver lite jobb, nu ser jag inte ut sådär mer än någon vecka/år då det är dags för tävling. Övrig tid så är jag lite slätare :)

Tanken har slagit mig, men tyvärr har jag en vän som fick en massa komplikationer och riktigt hemska ärr. Så jag känner mig rätt så avskräckt. Jag hoppas att viktnedgången ska räcka. Hoppas, hoppas!!!
  • Nixon3
    Edina skrev 2014-07-23 21:13:44 följande:
    Du behöver inte upprepa dig. Jag har redan läst var du tror. 
    Bra !
    Exklusiv resa , vad är det ?
  • Edina
    Nixon3 skrev 2014-07-23 21:15:35 följande:
    Bra !
    Exklusiv resa , vad är det ?
    Det är precis vad det låter som. 
  • Deffad
    Edina skrev 2014-07-23 21:15:31 följande:
    Tanken har slagit mig, men tyvärr har jag en vän som fick en massa komplikationer och riktigt hemska ärr. Så jag känner mig rätt så avskräckt. Jag hoppas att viktnedgången ska räcka. Hoppas, hoppas!!!
    Då är det som sagt bara att köra vidare, fortsätt gå ner i vikt men se till att träna samtidigt så du behåller musklerna.

Jo jag har sett sådana ärr, det var därför jag påtalade det.
  • Nixon3
    Edina skrev 2014-07-23 21:17:54 följande:
    Det är precis vad det låter som. 
    Du verkar inte veta ngt .
  • Aileen Allannah

Som Deffad redan skrivit så går det ju inte att punktförbränna (men om någon kommer på hur man gör för att möblera om fettet på kroppen så är jag på! ) men fortsätt träna som du gör, det är stor chans att brösten blir lite mindre när du går ner mer i vikt. Jag hejar på dig!

• Edina
    Aileen Allannah skrev 2014-07-23 21:21:19 följande:

Som Deffad redan skrivit så går det ju inte att punktförbränna (men om någon kommer på hur man gör för att möblera om fettet på kroppen så är jag på! ) men fortsätt träna som du gör, det är stor chans att brösten blir lite mindre när du går ner mer i vikt. Jag hejar på dig!

Svar på tråden Träna för mindre bröst?