• o0lenao0

värmeutslag

I lördags fick vår 15 månaders lite prickar på armen som försvann efter två dagar. Gissar på värmeutslag i den här värmen. Igår kväll när jag tog av han tröjan hade han på stora delar av ryggen och även lite på magen, har kommit lite till idag.
    Hur behandlar ni värmeutslag, vilket jag tror det är

• Svar på tråden värmeutslag
  • liten2014
    o0lenao0 skrev 2014-07-23 22:26:09 följande:

I lördags fick vår 15 månaders lite prickar på armen som försvann efter två dagar. Gissar på värmeutslag i den här värmen. Igår kväll när jag tog av han tröjan hade han på stora delar av ryggen och även lite på magen, har kommit lite till idag.
    Hur behandlar ni värmeutslag, vilket jag tror det är

Min dotter har värmeutslag, framförallt på överkroppen. Hon är 3 veckor gammal. Vi låter henne vara i blöja inomhus och en tunn body och solhatt utomhus. Vi har henne på golvet inne, fläkt på, baddar ibland med kall handuk från frysen, svalkande bad...
  • Themis

Man kan ta isbitar i en plastpåse med handduk om och kyla utslagen, eller duscha (svalt inte iskallt) så att huden lugnar ner sig. Svetten kan också irritera och ge mer eksem så den ska bort. Ingen torkning eller gnuggning efter, låt vattnet avdunsta direkt från kroppen, det kyler ännu mer

Inga kläder utan vara i skuggan, ge kall dryck för att kyla inifrån. Vädra barnets rum under natten så det blir svalare, dra ner och stäng igen för att hindra värmeinstrålningen dagtid.

Till lite större barn hade jag gett flytande Clarityn som dämpar hudreaktioner om stora områden var påverkade, men jag tror inte man får ge det till så små tyvärr.

If it is important to you, you will find a way. If not, you'll find an excuse. /unknown
  • o0lenao0
    liten2014 skrev 2014-07-23 22:32:43 följande:
    Min dotter har värmeutslag, framförallt på överkroppen. Hon är 3 veckor gammal. Vi låter henne vara i blöja inomhus och en tunn body och solhatt utomhus. Vi har henne på golvet inne, fläkt på, baddar ibland med kall handuk från frysen, svalkande bad...

cVår son har på mage o rygg
  • o0lenao0
    liten2014 skrev 2014-07-23 22:32:43 följande:

magen
  • o0lenao0

innan idag såg det hemskt ut. massa med knottror på både mage o rygg, funderar på att besöka vc imorgon så man kan få bekräftat att fdet är värmeutslag

Svar på tråden värmeutslag