• Mrs Boysenberry

Stödbräda till säng????

Nån som vet var man kan köpa en stödbräda som går att fästa på vilken säng som helst? Alltså INTE en sån i trä med metallfäste som medföljer vissa barnsängar på IKEA. I USA såg jag en stor sån här, i typ nät av plast som en väns dotter hade på sin vanliga säng utan kanter. Jag vet dock inte hur de fäst den, men jag vet att såna här skydd finns, men finns de i Sverige?? Snälla, någon som vet var? Nåt liknande går också bra...

• Svar på tråden Stödbräda till säng????
  • Jennie Brunflo

Jadå...de heter typ hästvagga eller nåt.

Det går att ha på vanliga resårdubbelsängar och liknande.

Men VAAAAR de finns att köpa vet jag inte.

• Alison

Tror babyproffsen har nåt sånt. Tror det heter "trill-ej-ur" eller så? En metallställning med nät som fästes på sängen. Antingen under den eller om sängen har träram på den. Hoppas du förstår vad jag menar.
    Men kolla i babybutikerna!

• invo

Har letat runt efter detta eftersom vi just monterat ihop 14 mån tjejens växasäng. Babyproffsen har en som är i samma kvalité som en resesäng typ. Verkar bra, man stoppar den under madrassen. ska testa tjejen i sängen först så får vi se om det behövs en. Du kan söka på babyproffsens hemsida... undrar om jag sökte på sängsida eller nåt...

Ikea skulle få hem stödbrädor i vår, men antar att det är hårda i trä.

• Mrs Boysenberry

Tack! Jag ska leta vidare, sitter och söker som sjutton på nätets alla barnsidor.... *suck* Ska kolla Babyproffsen nu!

Nån annan som vet mer?

• Mrs Boysenberry

Kanon! Hittade nu den (Trill-ej-ur) på Babyproffsen och det var precis en sån jag letade efter! Vet nån om denna går att fästa på vilken säng som helst?

• Jennie Brunflo

Sänghäst heter den jag menar...

Svar på tråden Stödbräda till säng????