miqkaela skrev 2014-07-24 13:50:36 följande:
Varför inte köpa persiennersom passar utan att behöva klippa sönder dom?
Tänkte att de kunde vara roligt att köpa för långa så jag har nåt att göra... eller så fanns inte rätt längd ;)
nuharjagbytt skrev 2014-07-24 14:02:33 följande:
Jag har klippt med en sån sax och det blir rätt bra följ instruktionerna bara. Och bågsåg kan behövas både till stången och den nedersta biten.
Mitt råd är att ta allt på en sida det blir väldigt plottrigt att sitta med 1,5cm ber sida. Det är dessutom mindre risk att det blir ojämnt då. Detta förutsatt att det går att ta tre centimeter innan snörena men det borde gå.
Fattar inte instruktionerna för saxen, dels är texten så liten att den knappt går att tyda och sen är instruktionerna värre än Ikeas :)
Men de kan ju inte vara någon raketforskning att få saxen rätt, tänkte jag och kastade instruktionerna. Nu hajar ja ingenting. Stoppet man kan skriva på så att allt blir lika långt går ju inte att sätta åt rätt håll...
Troligtvis hajar jag helt fel, men det kan ju inte gå att göra på så många olika sätt, eller?
Hur många tror du kan klippa åt gången, måste ju gå fler än en, tar ju en evighet annars då jag ska klippa till 4 fönster.
Att bara ta på en sida kan nog vara smart.