MrsK: Ja visst är det trist när vänner inte riktigt tänker sig för ibland. Jobbigt när de aldrig verkar förstå trots att man förklarar för dem. Ibland kan man undra om de verkligen vill förstå =( Har även fått höra av en gravid vän att vi kanske gör fel eller inte försöker tillräckligt ofta mm....sånt säger man väl inte till nån som först i lite mer än 2 år, bara för att det gick relativt snabbt för dem? Det de säger ibland kan ju faktiskt såra riktigt mkt =(
Jag fick Metformin för att det ev skulle kunna hjälpa mig att få bättre ägglossning, dvs genom att minska på manligt hormon (Har ju PCO). Läkaren sa också att det kunde vara bra om jag gick ner i vikt. Nu på läkarbesöket nämde han inte nåt om det och jag själv glömde fråga. Har visserligen gått ner ca 7 kg och ligger därför precis på normalt BMI, så det kanske var därför han inte nämde det. Jag tror i alla fall att Metforminet hjälpt mig när det gäller vikten för jag gick ner rätt snabbt tyckte jag...ändrade visserligen kosten och så också men ändå...tyckte det gick snabbt. Det kanske vore nåt för dig med?
Får jag fråga hur mkt du måste gå ner i vikt? Får ni inte alls börja med IVF innan du gått ner allt?