• Elvan

är i vecka 18

Jag är i vecka 18 men känner ingenting av bäbis .. Det är andra barnet å jag är så orolig hela tiden att de har hänt något . Är de vanligt att man inte känner något med andra barnet ??

• Svar på tråden är i vecka 18
  • mona83

Det är rätt vanligt att inte känna av bebisen i.v18 oavsett vilket barn i ordningen man väntar.

Jag är själv gravid i v21+4 med tredje barnet och det är först senaste dagarna som jag känner av barnet därinne.

Sen beror det ju på hur moderkakan är placerad med, är den i framvägg så blir det automatiskt att man känner av den senare, moderkakan blir som en stötdämpare då.

L.O.V.E
  • Elvan

Tacl för svar!! Trodde de va vanligt att känna tidigare. Men då var det ine så :)

mona83 skrev 2014-07-25 01:58:23 följande:

Det är rätt vanligt att inte känna av bebisen i.v18 oavsett vilket barn i ordningen man väntar.

Jag är själv gravid i v21+4 med tredje barnet och det är först senaste dagarna som jag känner av barnet därinne.

Sen beror det ju på hur moderkakan är placerad med, är den i framvägg så blir det automatiskt att man känner av den senare, moderkakan blir som en stötdämpare då.

• mona83
    Elvan skrev 2014-07-25 17:24:20 följande:

Tacl för svar!! Trodde de va vanligt att känna tidigare. Men då var det ine så :)

Nog för att man kan känna av tidigare när man varit gravid förut och vet vad man ska känna efter. Men bebisen är ju fortfarande väldigt liten. 
    Men du ska se att det dröjer inte allt för länge nu innan du känner något :). 

Var själv väldigt otålig för att jag inte kände nått och det fanns dom som varit gravid kortare än mig som kände varje dag, är ju individuellt när man börjar känna nått. 
    Men sen var det en kväll när katten låg på en liten del av magen, kände väl riktade sparkar där hon låg och sov. Sen dess känner jag av bebisen varje dag. 
    L.O.V.E
Svar på tråden är i vecka 18