• annannaz

Magträning från naveln och nedåt?

Jag har en trivselvikt som pendlar mellan 57-61 på ett år. Semester och jul kan jag komma upp åt 61 och då känner jag att det blir lite mycket hull. När jag väger 57 så tycker jag inte det känns som att jag har massor av fett för mycket. Men nedre delen av magen putar lite. Är 168 cm lång och har ett barn på tre år. 

Jag rider 5 dagar i veckan och gör lite halvhjärtade träningsförsök med zumba och lite  magövningar då och då.

Jag vill ha tips på hur man tränar magen från naveln och nedåt. Från naveln och uppåt ser man magmusklerna skymta och det blir som lite inbuktningar under revbenen men nedre delen putar lite slappt. 

Är det mer fett som behöver bort eller tränar jag fel?  Har dålig hållning och vill gärna svanka.

Jag gör plankan, sidoplankan, bakvända situps där jag istället för lyfta fäller mig nedåt. Situps med benen i 90 graders vinkel (annars får jag ont i ryggen)

Träningstips tacksamt emottages!

• Svar på tråden Magträning från naveln och nedåt?
  • rere88

Man kan inte punkt förbränna fett!

Eftersom du har barn är det nog muskulaturen som är lite slapp.

kom du igång o träna för tidigt efter graviditeten så kan du inte göra något åt det.

Sikta på att bygga muskler. . Inte gå ner i vikt.

det jag tycker är effektivast för de nedre magmusklerna är benlyft

• annannaz
    rere88 skrev 2014-07-25 03:52:00 följande:

Man kan inte punkt förbränna fett!

Eftersom du har barn är det nog muskulaturen som är lite slapp.

kom du igång o träna för tidigt efter graviditeten så kan du inte göra något åt det.

Sikta på att bygga muskler. . Inte gå ner i vikt.

det jag tycker är effektivast för de nedre magmusklerna är benlyft

Jag har läst att avsaknaden av synliga magmuskler beror på att man har för mycket underhållsfett. Därför undrar jag om jag rent av måste få bort mer fett eller om det är så att jag tränar på fel sätt. Då ska jag testa benlyft och se om jag kan känna att musklerna arbetar.
  • annannaz
    cloud skrev 2014-07-25 09:41:59 följande:

Här är några tips på fokus på nedre delen av raka magmuskeln (videos):

barrmage: andersherrmann.se/wp-content/uploads/2013/09/barrmage.avi

rumplyft: andersherrmann.se/wp-content/uploads/2013/09/rumplyft.avi

skottkärran: andersherrmann.se/wp-content/uploads/2013/09/skottk%C3%A4rran.avi

Kör 3x10-15 per övning. Ihop med lite deffträning (kondition) och bra mat så gör det nog susen :) Lycka till!

Åhh vad bra med länkar! Tack tack!
  • cloud
    annannaz skrev 2014-07-25 09:49:39 följande:
    Åhh vad bra med länkar! Tack tack!
    ingen orsak, finns fler på andersherrmann.se/videos , de flesta är för magen!

Satsa på "magvärmning 1-7" VARJE dag - tar ca 8 min att göra. Grymt bra mot ryggproblem för övrigt, fick övningarna av en landslagsnaprapat i gymnastik en gång i tiden :)
Svar på tråden Magträning från naveln och nedåt?