• Aruba

Inköpslista dagisstart?

Snart är det dags för dagisstart och jag undrar lite vad man behöver för kläder?

Jag hade tänkt:

Mocksiner (inneskor)
    Gummistövlar
    Ullstrumpor
    Underställ
    Vindfleece
    Skaljacka/byxa (eller overall - vad är bäst??)
    Tunn mössa
    Tunna vantar
    Tjock mössa
    Tjocka vantar
    Regnkläder
    Galonkläder

Hur många ombyten bör man ha med? Ett helt set eller fler?

Har ni något att rekommendera? Är det något jag glömt, eller något som är överflödigt?

• Svar på tråden Inköpslista dagisstart?
  • metervara

Många par strumpor skulle jag rekommendera för dom har en tendens att försvinna fort..

• metervara

Vad är det för skillnad på regnkläder och galonkläder? Är inte det samma sak? :)

• Natulcien

Vår son har nu gått knappt 2 år på förskola, och det vi har behövt är bara galonställ, gummistövlar och två extra ombyten (d.v.s. två par byxor, två tröjor, två par strumpor).

Sen fyller man ju på utifrån säsong såklart. Några extra sockor och vantar på vintern och en solhatt och solkräm på vår/försommar.

Ytterkläder är ju desamma som man lämnar honom i s.a.s., så man behöver ju inte dubbelt av allt.

• Aruba
    metervara skrev 2014-07-25 10:07:11 följande:

Vad är det för skillnad på regnkläder och galonkläder? Är inte det samma sak? :)

Sant. Lite num i tummen tydligen :)
  • gbgumman

Skalbyxa/jacka+regnkläder+galonkläder???

Vi hade bara en sett funktionskläder. Det räckte. Galonvantar är dock bra.

Sedan är det väl gummistövlar och ombyte som behövs. Ullkläder ska väl va närmast kroppen. Aldrig varit med om något dagis som först klär av för att sedan klä på. Det skulle va ur och djur då.

Svar på tråden Inköpslista dagisstart?