• unperfecct

trampat på ett örhänge

Hej! För två dagar sedan råkade jag trampa på ett örhänge med stiftet uppåt eller vad man ska förklara det, så de gick in 1 cm i hälen. De blödde en del men när jag tvättade av med sårtvätt sluta det blöda och det såg ut som de hade växt igen. Öronhänget va helt så tror inte någon bit är kvar. Nu efter två dagar äär det en rodnad runt området lika stor som en 50 öring. Såret syns som en liten brun prick. Kan stödja och gå utan problem och det kan då och då dunka lite i såret men ingen våldsam smärta. Dock är jaf då lite orolig för rodnaden, innebär det en infektion? Och hur ska man kunna veta ifall ett sticksår infekteras då det egentluga såret så att säga, är djupare inne i foten?

Väkdigt tacksam för svar!!

• Svar på tråden trampat på ett örhänge
  • Annelie 76

En del av läkprocessen är att det blir en inflammation som får immunförsvaret att reagera för att reparera skadan. Så länge det inte blir mer svullet, gör mer ont eller kommer var så är allt som det ska vara. Fortsätt håll rent och koll så blir nog allt bra.

• Jejwrnbysdhwjjeskk

Detta hände mig igår! Det blev exakt samma! Och jag stödjarj inte så mycket på foten för att doktorn hadde sakt att inget annat åkte in eller trampade och fick in något! Så jag hadde sakt att svunaden går över om du har något som är fryst på den, tills det går över! Kan du prova att gå lite på foten om det känns bra!

Svar på tråden trampat på ett örhänge