• Anonym (Fian)

Gravid v 36 - yrsel, hjälp!

Hej!

Är gravid i v 36 och började igår känna av illamående och lättare yrsel runt kl 22. Blev värre med yrseln när jag la mig vid 01, hela rummet snurrade så fort jag rörde mig. Sov så jäkla dåligt pga av detta. Mår fortfarande skumt. Aldrig känt detta tidigare!

Någon som vet vad detta skulle kunna vara?

• Svar på tråden Gravid v 36 - yrsel, hjälp!
  • LillaJag06

Jag är gravid i v.33 nu och får yrsel attacker då och då.

I mitt fall betor det nog på att jag har väldigt lågt blodtryck.

Det brukar gå över efter några timmar :)

Är du orolig kan du ju ringa din BM.

I denna värme är det viktigt att du äter och dricker som du ska med.

• Stjärnebo

Om allt sett bra ut hos barnmorskan så testa att köpa vätskeersättning och drick nu när det är så varmt. Oftast så mår man bättre men om yrseln försvinner kan jag ju inte lova. Du får testa dig fram. 

Ligg även på sida och inte på rygg ifall det är någon kroppspulsåder som är i kläm. 

Annars om du får andra symptom, som flimmer framför ögonen eller bortdomnade fingrar/händer så får du åka in till förlossningen så du inte har fått havandeskapsförgifting. Men det borde ju ni ha upptäckt på MVC vid det här laget nu när du går så ofta. 

• Anonym (Fian)

Allt har varit bra hos barnmorskan innan, har legat ganska lågt i järnvärdet tidigare men det börjar bli bättre nu. Har även haft lågt blodtryck (det har jag alltid) och det har de bara sagt varit bra att jag har.

Kan ju vara värmen i kombination med blodtrycket kanske! Tack för era svar.

Svar på tråden Gravid v 36 - yrsel, hjälp!