• Anonym (förtvivlad)

händer inget med cytotec!!

Hej

i torsdags fick vi veta att vår lilla böna inte levde, dog i v6 och jag skulle varit i v 9 nu. Vilken chock de blev hela världen bara rasade samman på någon sekund. Jag fick cytotec 4 tabletter som skulle sätta igång missfallet. Tog dom kl 8:15 fredags morgon sen dess har jag bara legat och väntat men inget händer. Det har gått över ett dygn och inte så mycket som en droppe blod. Är det någon som har varit med om något liknade? Hur länge ska man vänta? orkar inte bara sitta och vänta.

• Svar på tråden händer inget med cytotec!!
  • Anonym (hm)

Hur gick det för dig? Satte blödningarna igång?

Jag fick vänta i nästan en vecka innan de satte igång, jättejobbigt!
    Åkte in på sjukan och bokade tid för skrapning men bara 12 timmar innan skrapningen så var det som att någon drog ur en propp och det kom så mycket blod.
    Det höll på att gå ganska illa men jag biter ihop!

• Anonym (,,,)

Jag fick konstaterat MA i ca v 7. Fick Cytotec med hem. Jag var förbredd att det skulle bli blodbad eftersom det var den info jag fått och läst om. Inget hände.. bara som en vanlig mensblödning. En vecka efter fick jag ny omgång av Cytotec.. samma där inget händer. Bara konstant liten blödning. Efter två veckor får jag Methergin.. men på undersökningen efter Methergin visade det sig att jag hade rester kvar så efter 5 veckor fick jag bli skrapad och nu har jag äntligen slutat blöda efter ca 7 veckor. 

Det är väldigt frustrerande när det inte tar slut.. man vill ju få ett avslut så man kan gå vidare! 

Hoppas du får hjälp så det inte blir så utdraget, ta hand om dig! 

Svar på tråden händer inget med cytotec!!