När är rätt tid att hitta kärleken och verkligen statsa?
Hej!
Min flickvän gjorde slut med mig för ett tag sedan och efter det har jag tänkt väldigt mycket på när det är "rätt tid" är att hitta kärleken?
Jag vet att folk kommer svara "det vet man inte, det bara kommer".
Men vad jag menar är att i min ålderskrets (senare tonår upp mot 20 år) så känns det som att exakt alla personer som är i en relation just då, kommer avsluta den. Jag märkte själv innan jag blev tillsammans med min flickvän att när jag såg en intressant tjej, men att hon hade pojkvän, så visste jag att om ett tag kommer hon vara singel. Det är inte så att jag stöter på en tjej som är i ett förhållande, för det är idiotiskt, men att jag vet att dom tillslut kommer att lämna varandra. Och jag har alltid rätt!
Detsamma hände dessutom mig, jag blev också lämnad.
Och nu känner jag det som att det inte är någon idé att vara i ett förhållande under senare tonåren upp mot 20-årsåldern, då det inte kommer bli något av det ändå.
Att man istället bör lägga ner tid på att ha kul, göra saker du inte kan göra senare, skapa underlag för en bra framtid (som att studera). Att göra detta istället för att lägga ner majoriteten av dagarna på en tjej som kommer att lämna en tillslut ändå.
Nu låter jag som en galning men hoppas ni förstår vad jag menar. Och jag kan tillägga att i det förhållandet jag var i gav jag ALLT, jag gjorde verkligen allt för min flickvän och fanns för henne varje dag. Hade också planer för en framtid med henne...
Men nu när jag blev lämnad så känns det som att man kanske ska vänta med kärleken tills man blir äldre?
Vilken ålder tycker ni man har störst möjlighet att hitta en tjej som man kommer köpa hus med, skaffa barn, bil och leva med resten av livet? När är man på samma "nivå" i livet?
Jag tror att om jag skulle träffat min flickvän när jag var typ 27 år så hade detta hållit, när vi är på samma nivå i livet. För hon har kvar sina känslor för mig, men behöver "tid".
Att när man är äldre så kanske man kämpar mer för kärleken och vill lösa allt.
I dom unga åren kanske man släpper taget för lätt?