• Runes

Nerja, vad ska man dit att göra?

Jag har råkat hamna bredvid så många som ska just till Nerja, men jag vill inte vara elak och fråga varför man ska till denna avkrok, när allt annat finns åt andra hållet. Det skulle möjligen vara en idyll ifrån alla turister?

Vettigare än SD? dsp.forum24.se/dsp.html
  • Svar på tråden Nerja, vad ska man dit att göra?
  • Henles slyna

Alla vill inte semestra på all inclusive hotell med hundratals andra svenskar, med överfulla pooler, billigt vin och dålig mat. Speciellt inte när man kan få en hel villa på en oförstörd plats för mindre pris än ett hotellrum i ett skabbigt turistområde. Med det sagt har Nerja också blivit väldigt turistigt. Det är bara en tidsfråga innan charterbolagen tar över stan

• Runes
    Henles slyna skrev 2014-07-26 16:07:30 följande:
    Alla vill inte semestra på all inclusive hotell med hundratals andra svenskar, med överfulla pooler, billigt vin och dålig mat. Speciellt inte när man kan få en hel villa på en oförstörd plats för mindre pris än ett hotellrum i ett skabbigt turistområde. Med det sagt har Nerja också blivit väldigt turistigt. Det är bara en tidsfråga innan charterbolagen tar över stan smile4.gif
    Har bara varit på det en gång blandat med norska och finska, men Sunwing hade bra mat, för bra.

Man får nog ingen villa billigt i centrala Nerja men i obygden är allt billigt. Jag har mest kollat Fuengirola och nära Puerto Banus där det bor en hel del infödda eller flest.
    Allt för barn finns Fuengirola-Benalmadena, Tivoli, Aqua park och Bioparc samt pendeltåget och 8 km sandstrand, så senast i Los Boliches hade vi ingen hyrbil, åkte bara flygtaxi, buss och tåg.
    Man får tänka på sjukvård också om något händer.
    Vettigare än SD? dsp.forum24.se/dsp.html
Svar på tråden Nerja, vad ska man dit att göra?