• Anonym (Anonym)

    Min dotter har brytit ihop och vi är utomlands

    Min dotter är hemma medans vi är på semester. För några timmar sen ringde hon och stört grät, hon kunde knappt andas och efter några minuter hörde jag hur hon kräktes.
    Närmaste släkting bor 4 timmar bort och våra familjevänner är borta tills inatt.
    Hon vill inte att någon annan ska komma utan skrek "mamma" flera gånger under samtalet.
    Hon grät hela samtalet (som varade ungefär 2 timmar) och hon hade sån panik att hon knappt kunde prata.
    Nästa lediga plan som jag kan få plats på går imorgon vilket gör att jag inte kan vara där på flera timmar.
    Försökte få henne att lugna ner sig men ingenting fungerade.
    Först när hon ringde sa hon att hon inte fick nån luft och jag hörde paniken i hennes röst. Sen berätta hon att hon bara hade brytit ihop och ramlat ihop i tårar på golvet. Teckningen här ifrån är heller inte den bästa..
    Vad ska jag göra??? Hur orolig borde jag vara, är det sannolikt att det är något sjukdomsfall???

  • Svar på tråden Min dotter har brytit ihop och vi är utomlands
  • Tant Groda

    Vet du anledningen till att hon brutit ihop?
    Jag hade ringt släktingarna och bett dem köra och sen tagit första bästa plan hem.

  • Anonym (?)

    Hur gammal är hon? Om du är oroad skickar du dit vem sjutton som helst som du kan lita på, till och med polisen funkar.

  • Anonym (Anonym)
    kluckis skrev 2014-07-26 19:50:51 följande:

    Vad har hänt då? Eller är hon ostabil i psyket :/


    Hon sa att hon bara ramlat ihop när hon skulle gå till köket, hon kunde inte riktigt koppla smärtan men hon hade smärta i magen och kallsvettades. Men hon ville absolut inte ringa 1177 för "så ont gör det inte"

    Hon har inte varit ostabil i psyket tidigare, därav jag undrar om det kan vara något som är fel.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (?) skrev 2014-07-26 19:54:15 följande:

    Hur gammal är hon? Om du är oroad skickar du dit vem sjutton som helst som du kan lita på, till och med polisen funkar.


    17 år. Ja jag lär göra det men det hon var så hård med att ingen utom jag fick komma. Men jag får ta och ringa någon av grannarna direkt
  • Ramborg
    Anonym (Anonym) skrev 2014-07-26 19:55:32 följande:

    Hon sa att hon bara ramlat ihop när hon skulle gå till köket, hon kunde inte riktigt koppla smärtan men hon hade smärta i magen och kallsvettades. Men hon ville absolut inte ringa 1177 för "så ont gör det inte"

    Hon har inte varit ostabil i psyket tidigare, därav jag undrar om det kan vara något som är fel.


    Då låter det som något fysiskt fel och jag tycker du ska ringa dit en granne eller 112. En frisk ung människa ramlar inte ihop sådär utan anledning.
    42.
  • Anonym (?)
    Anonym (Anonym) skrev 2014-07-26 19:57:18 följande:
    17 år. Ja jag lär göra det men det hon var så hård med att ingen utom jag fick komma. Men jag får ta och ringa någon av grannarna direkt
    Gör det. Bättre göra det i onödan än att missa något allvarligt.
  • Currykoalan

    Det är på alla sätt bättre att det kommer dit någon än att hon är själv. Om inget är fel lär hon kunna lyckas övertyga den du skickar dit att hon kan vara själv, är något fel, ja, då är hon uppenbarligen inte i stånd att själv ta sig till sjukvården eftersom hon hellre väntar på dig. Så kontakta nu närmsta pålitliga granne och om du inte har någon att kontakta då blir det 112. Nu, förslagsvis.

  • Anonym (Anonym)
    Currykoalan skrev 2014-07-26 20:03:13 följande:

    Det är på alla sätt bättre att det kommer dit någon än att hon är själv. Om inget är fel lär hon kunna lyckas övertyga den du skickar dit att hon kan vara själv, är något fel, ja, då är hon uppenbarligen inte i stånd att själv ta sig till sjukvården eftersom hon hellre väntar på dig. Så kontakta nu närmsta pålitliga granne och om du inte har någon att kontakta då blir det 112. Nu, förslagsvis.


    Grannen påväg nu, hon skulle ringa upp direkt efter men har inte fått något samtal än...
  • Anonym (Anonym)
    ymmmi skrev 2014-07-27 09:01:03 följande:

    Hur gick det?


    2020 skrev 2014-07-28 05:45:20 följande:

    Hur har det gått?


    Hon hade knappt ätit någonting på tiden vi var borta, så tillsist sa kroppen ifrån på riktigt.
    pluvdo skrev 2014-07-29 21:00:42 följande:

    "Förlorat barn"? Det var väl lite väl drastiskt.


    Stämmer- tänkte lägga den i föräldrarskap men var stressad.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (as) skrev 2014-07-30 21:46:28 följande:

    Lider hon av ätstörningar?


    Hon har blivit väldigt mager på senaste (alltid varit smal) men har tänkt att det varit pga att hon alltid åt skräpmat / hämtmat dagligen förut, men nu har jobbsituationen förändrats och jag är hemma och lagar mat.

    Men eventuellt, att inte äta mer än någon macka på flera dagar tyder på att något är fel.
Svar på tråden Min dotter har brytit ihop och vi är utomlands