• Anonym (Leonore?)

Namnet Leonore?

Vad tycker ni om namnet Leonore?
    Jag gillar namnet jättemycket och det gör även min pojkvän.
    Vad tycker ni? Var hur ärliga ni vill - jag ställer frågan för att jag vill ha ärliga svar.

• Svar på tråden Namnet Leonore?
  • En glad tjej

Jag tycker det är jättefint. Har dock en dotter som heter Leonora och det tycker jag är ännu finare

• Anonym (Leonore?)
    En glad tjej skrev 2014-07-26 20:09:04 följande:

Jag tycker det är jättefint. Har dock en dotter som heter Leonora och det tycker jag är ännu finare

Ja, det var också fint!

Hm, fast nu blev jag lite orolig för att namn i stil med Leonore (exempelvis Leonora, Eleonore, osv) är populära nu?

När är ditt barn fött?
  • maja99

Vad spelar det för roll om det är lite populärt just nu? Gillar ni det så kör på!

• Pandamamma79
    Anonym (Leonore?) skrev 2014-07-26 20:17:21 följande:
    Ja, det var också fint!

Hm, fast nu blev jag lite orolig för att namn i stil med Leonore (exempelvis Leonora, Eleonore, osv) är populära nu?

När är ditt barn fött?
    Fast detta namn lär ju vara mer populärt nu än någonsin när prinsessan heter det!
  • Detoxtjejen
    Pandamamma79 skrev 2014-07-26 21:33:17 följande:

Fast detta namn lär ju vara mer populärt nu än någonsin när prinsessan heter det!

Har inte sett statistik på Leonore, men Estelle sjönk i popularitet efter 24 feb 2012.
  • Anonym (Mor)

Tycker det är väldigt fint. Har en tonårsdotter vars namn är likt detta, börjar också med Leo. Är dock mycket ovanligare och är franskt tror jag.

• Anonym

För prinsessigt dvs samma kategori som Aurora, Isabella osv. Riktigt fult blir det om efternamnet är typ Karlsson

• Anonym (Mor)
    Anonym skrev 2014-07-26 22:36:53 följande:

För prinsessigt dvs samma kategori som Aurora, Isabella osv. Riktigt fult blir det om efternamnet är typ Karlsson

Namnet är ju detsamma trots efternamn. Sen brukar ju kvinnor ändra efternamn vid giftemål, så ingen Big deal.

För prinsessigt??? Så tänker endast bönder.
  • En glad tjej

TS, min dotter är sex år gammal. Namnet Leonora är inte särskilt populärt då inte många heter det. Men det är ett riktigt gammalt namn så det är inte påhittat. När m

• En glad tjej

Skickade för snabbt.
    Min dotter Leonora får ofta höra att "oj! Vilket fint namn du har!"
    Någon i tråden skrev att namnet är för prinsessigt. Mina döttrar heter Isabell Aurora och Leonora Stella. Riktigt fina namn tycker jag.

• Anonym
    Anonym (Mor) skrev 2014-07-26 22:40:21 följande:
    Namnet är ju detsamma trots efternamn. Sen brukar ju kvinnor ändra efternamn vid giftemål, så ingen Big deal.

För prinsessigt??? Så tänker endast bönder.
    Namn passar olika bra med olika efternamn. Och bönder? Nej, snarare akademiker i storstäderna. Människor vars döttrar varken heter prinsessnamn eller bor i rosamålade rum med plastiga Disneyprinsessor högt och lågt.
  • Anonym (*)
    Anonym (Leonore?) skrev 2014-07-26 20:17:21 följande:
    Ja, det var också fint!

När är ditt barn fött?
    Ja, det går ju inte att ha ett namn som är populärt.

Varför inte ta ett namn ni gillar, istället för att stirra er blinda på hur många som har det? Tycker synd om alla dessa barn som ska ha så konstiga namn som möjligt för att föräldrarna ska få känna sig unika.
Svar på tråden Namnet Leonore?