• Flickis

Blödning men ett tickande hjärta 7+4

Är så orolig!

Har under de första veckorna haft molande värk i magen.

Idag har jag gått mycket och ikväll gick jag på toaletten och fick då en chock.

Såg att det var blod i trosorna och i samma ögonblick får jag en störtblödning. Jag satt säkert 10 min och det rann blod i toaletten.

Fick en snabb tid på gyn där allt såg bra ut. Ett tickande hjärta och fostret ser ut att må bra. Livmodern stängd, blödningarna upphörde nästan direkt.

Inget "fel" hittades på mig men jag är ändå orolig...

Någon som har en aning om vad det kan vara? Någon som varit gravid och haft denna sorts blödning och ändå inte fått missfall.

Nu har jag bara en brunaktig flytning...

Mamma till tre
  • Svar på tråden Blödning men ett tickande hjärta 7+4
  • willeflisan

Jag hade samma sak och nu är han sju år :) Tycker du ska lita på gyns undersökning och antagligen så kommer det gå jättebra. Min blödning trodde dem berodde på sköra hinnor. All lycka till!

• Flickis

Tack :)

Ja, jag hoppas. Har bokat ett privat ultraljud på måndag och hoppas att vi får mer svar!

willeflisan skrev 2014-07-26 21:47:58 följande:

Jag hade samma sak och nu är han sju år :) Tycker du ska lita på gyns undersökning och antagligen så kommer det gå jättebra. Min blödning trodde dem berodde på sköra hinnor. All lycka till!

Mamma till tre
  • Ingrid Marie

Yes. Denna graviditet blödde jag ganska rikligt dagligen, mellan v.6-7 till 10 ungefär. Är vårt tredje barn, har aldrig blödit en droppe med någon av de två första.

Gjorde flera tidiga ultraljud pga detta, man kunde aldrig konstatera varför jag blödde, men precis som i ditt fall såg allt bara fint ut på alla ul.

Jag är i vecka 35 nu och har nedräkning för fullt här till BF

Så blödningar måste inte alltid betyda elände..

• Lajkie

Jag fick ett mf i jan 2008, blev gravid snabbt och i mars 2008 fick jag en blödning. Var då i v 8+!nånting, blödningarna stannade och man såg hjärtat tickade. Tösen är 5,5 år nu â?ºï¸

• Flickis

Har inte haft mer än gulbruna flytningar under natten/förmiddagen?

Har inte nämnvärt ont i magen men har fått feber. Tur så har jag tid hos privatkliniken imorgon!

De var otroligt snabba med att ge mig en tid och det är jag så otroligt tacksam för!

Mamma till tre
  • Mariiiah

Mer svar tror jag tyvärr inte att du får. Jag hade samma i v 6 och fick till svar att anledningen kan man inte ta reda på så här tidigt. De kan gissa och ge förslag på olika anledningar, men inte veta varför just du blödde.

~Sigrid 2013-07-09~ I ~BF 2015-02-19~
  • Eiu

Jag har haft blodblandad flytning i en vecka.I dag mer blödning och feber.Fick akuttid det fanns ett litet tickande hjärta 6+3

Men kan vara missfall på gång.Vågar inte hoppas någonting.Var säker på missfall när jag åkte in.

Nu bara orolig att det är på gång.

Svar på tråden Blödning men ett tickande hjärta 7+4