• Anonym (Ledsen)

Saknar henne så mycket...

Ska hålla mig kort.
    Jag och mitt "ex" har haft en väldigt jobbig period det senaste halv året. Mest pga att vi skaffade en hund som vi inte klarade av ihop. Vi var ihop i 4 år. 
    Gjort slut ett antal gånger senaste 6 månaderna och gått tillbaka..

Hur som helst, under ett av våra breaks så låg hon med en annan. Jag hade svårt att komma över det, men lyckades nästan att komma över det.

Vi hade varit tillsammans ett tag utan att direkt bråka. Men så förra helgen så såg jag den killen hon hade legat med och min absolut bästa kompis vara på samma fest och tagit en "selfie" ihop.
    Jag blev sjukt bitter och sur, hela situationen kom tillbaka och jag visste att inget skulle bli desamma med min kompis igen.

(Han visste inte om att det vart han. Så nu fick jag valet att inte säga något till honom och riskera att jag drar på en fest hos honom och han är där tex. Eller att vi är på krogen ihop och han vinkar honom till vårt bord. ELLER så säger jag det och på så sätt måste han "välja" mellan oss ifall han ska bjuda in mig eller han på sin fest etc etc). 
    Som sagt var jag sjukt sur över hela situationen. 

Så nästa dag så lät jag min sambo sova istället för att väcka henne när jag gick till jobbet, för att jag var sur och för att hon lade sig sent. 
    Hon skickade ett par sms när hon vaknade om det och undrade om jag var sur. Jag visste att jag inte hade tid på jobbet att kolla smsen hela tiden och jag var fortfarande rätt så sur. 

Så jag skickade ett ganska tyket och väldigt onödigt SMS till henne och att vi skulle prata när jag kom hem.
    Hon skrev då att hon skulle sova borta inatt och fine tänkte jag, då hörs vi på telefon eller när hon kommer hem igen. 
    När jag kommer hem så däckar jag typ direkt. Det hade varit den absolut värsta dagen på jobbet i år (Arbetar inom restaurang). Nästa dag skulle jag till tatueraren och jag trodde hon skulle dyka upp... (Skulle göra min första tatuering någonsin och hon hade lovat att vara där).

Så jag gick till tatueraren och efter cirka 4h så skickar jag en bild på vad jag gjort hittills och något i stilen med "Tack för ditt stöd.." eftersom hon aldrig dök upp.
    Jag får inget direkt svar. 

När jag kommer hem så försöker jag få tag i henne och skickar ett sms där jag frågar om hon gjort slut eller vafan som händer? Kommer inte direkt ihåg exakt vad vi skrev då men det slutade med att jag satt vid datorn och såg att hennes bankdosa var borta. 

Så jag kollade runt i lägenheten. ALLT hon ägde var borta. Smutskläder, ALLT! 
    Får panik och fattar inget! Försöker få henne på telefonen men hon svarar inte och skickar ett SMS där hon säger att jag aldrig mer ska kontakta henne och hon vill inte ha med mig att göra mer och att jag ska fatta det. 

Jag fattar helt ärligt inte vad som hände, jag skickade ett tyket SMS för jag var sur över något som inte hade med henne att göra, men antar att hon tolkade det som att jag skyllde det på henne. Men jag sa även att vi skulle snacka på kvällen så jag kunde förklara allt, bearbeta saker i mitt huvud så jag inte råkade säga något elakt till henne eftersom det inte var hennes fel ALLS. 

Jag fick äntligen tag på henne via telefon och försökte få henne att se det ur min synvinkel och hur ledsen / sårad / arg jag kände mig och att det inte var hennes fel. Aja.. det slutade med att hon flera gånger sa att vårt förhållande var helt dött och hon ville inte ha något med mig att göra.

Hon hävdade också hela tiden att hon inte tänkte göra slut från början men när hon väl kom till sin syster så bestämde hon sig. Vilket jag också tycker är konstigt för ifall man planerar att sova borta en natt så tar man verkligen inte tiden på sig att plocka med sig alla sina kläder m.m. 

Jag bad henne säga att hon inte älskar mig, för då skulle jag veta att hon verkligen inte ville ha något med mig att göra och jag skulle sluta ringa / smsa och allt. Skulle aldrig på något sätt försöka få kontakt med henne igen. 

Hon ville inte det, sa hela tiden att det tog emot. Men efter cirka 10min av det  så sa hon något i stilen "Asså X, vill du att jag ska säga att jag inte älskar dig när..."

Då började jag gråta och sa "Tack för du satte mig fri" och lade på. 
    Hon försökte ringa / skickade ett par sms senare på natten men jag svarade inte. 

1. Jag kan inte fatta hur hon kunde göra "slut" på det sättet. Säga att hon ska sova borta en natt och ta med sig allt och ägde. 
    2. Kan verkligen inte fatta att ett tyket SMS fick henne att dra.. speciellt eftersom att vi hade precis köpt nya möbler / saker för cirka 8000kr för att "förnya" vår lägenhet och få bort dålig energi. Var tillock med lite löst snack om parterapi. 

Jag vet inte vad jag ville med tråden egentligen.. Jag saknar henne så jävla mycket och vill ringa henne. Vill att hon ska ringa mig... Jag vill VERKLIGEN att vi skulle göra slut, speciellt inte över en absolut skit sak. 
    Jag känner mig helt jävla tom i kroppen. 

Vad ska jag liksom göra!? Jag kan inte gråta mer. Jag kan inte gå på krogen för jag kommer bli ett svin / göra dumma saker ifall jag blir för full. Jag vill inte heller dra hem någon tjej eller något. 

Jag inser att det var fel av mig att skicka ett tyket SMS till henne, att jag gjorde fel där. Men jag fick aldrig chansen att säga förlåt, att förklara mig eller något. 

Jag är sjukt ledsen just nu och har säkert glömt en del saker. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-26 22:30
    Det ska stå "Jag ville VERKLIGEN INTE att vi skulle göra slut". I slutet av texten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-26 22:59
    Jag vill inte basha mitt ex över hur hon gjorde slut. Vi har båda felat i förhållande. Att hon felade när hon gjorde slut är något jag får acceptera. Men det jag mest undrar över är hur i helvete jag ska klara mig? Vad ska jag göra för att gå vidare liksom... Jag vill inte göra slut, jag vill bara ringa henne när roliga saker händer mig.

Jag fick löneförhöjning på jobbet och började skriva ett SMS till henne.. Kom på mig själv och tog bort det, började spy sen för jag var så ledsen.

Jag orkar inte med detta mer liksom..

• Svar på tråden Saknar henne så mycket...
  • jesand

Jag var läst TS men jag undrar först och främst när detta hände? När lämnade hon?

• jesand
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-26 22:41:49 följande:
    Detta kan vara ett av de ABSOLUT mest onödiga svaren jag läst i FL. Så jag bryr mig inte, tyvärr. 
    jesand skrev 2014-07-26 22:37:20 följande:

Jag var läst TS men jag undrar först och främst när detta hände? När lämnade hon?

Ehum... Hon lämnade i söndags. I måndags kväll märkte jag att allt var borta
    Har ni inte pratat någonting alls sedan dess alltså? Du har inte kunnat säga att du gärna vill förklara för henne för att det känns som ett missförstånd... Eller åtminstone be henne att förklara?

För att ha varit tillsammans i 4 år så känns det som ett ganska taskigt sätt att göra slut på, om det inte ligger mer bakom än det som du beskriver (vilket jag utgår från att det inte gör). Får du ingen förklaring eller ordentlig tid med henne att prata om det ordentligt så känns det ganska vidrigt också :(
  • Anonym (hanna)

Låter hemskt jobbigt :(

• Anonym (E)

I ärlighetens namn verkar ni mest göra varandra olyckliga. Ni gör slut, blir ihop, bråkar och ligger med andra. Ni kanske helt enkelt inte ska vara tillsammans även om du säger dig älska henne. Ni låter ganska unga dessutom???

Ni kanske helt enkelt ska pröva att vara på olika håll ett längre tag. Visst kan man bråka i ett förhållande men att göra slut och bli ihop och dessutom gå ut och ragga upp andra där emellan känns inte som ett moget och stabilt förhållande.

• Anonym (Ledsen)
    jesand skrev 2014-07-26 22:45:12 följande:
    Har ni inte pratat någonting alls sedan dess alltså? Du har inte kunnat säga att du gärna vill förklara för henne för att det känns som ett missförstånd... Eller åtminstone be henne att förklara?

För att ha varit tillsammans i 4 år så känns det som ett ganska taskigt sätt att göra slut på, om det inte ligger mer bakom än det som du beskriver (vilket jag utgår från att det inte gör). Får du ingen förklaring eller ordentlig tid med henne att prata om det ordentligt så känns det ganska vidrigt också :(
    Vi pratade på telefon i 20-30min något. Efter att jag fick ringa upp hennes mamma som sen övertalade henne till att prata med mig i telefon åtminstånde. Försökte förklara, försökte säga förlåt men inget hjälpte. 

Hon "förklarade", men inget av hennes förklaringar makes sense. Såklart det ligger en del bakom oss, vi var ihop i 4år. Mycket händer. 

Men det jag kommer ihåg (Jag var sjukt trött och ledsen när vi pratade) var att hon var trött på att jag gav henne skit över att hon låg med en annan och att jag inte hjälper till hemma tillräckligt. Vilket jag försökte förklara att sånt händer inte bara över en kväll.. utan tar tid och jag hade bättrat mig. 
  • jesand
    Anonym (E) skrev 2014-07-26 22:48:49 följande:

I ärlighetens namn verkar ni mest göra varandra olyckliga. Ni gör slut, blir ihop, bråkar och ligger med andra. Ni kanske helt enkelt inte ska vara tillsammans även om du säger dig älska henne. Ni låter ganska unga dessutom???

Ni kanske helt enkelt ska pröva att vara på olika håll ett längre tag. Visst kan man bråka i ett förhållande men att göra slut och bli ihop och dessutom gå ut och ragga upp andra där emellan känns inte som ett moget och stabilt förhållande.

Jag håller med om detta. Men att få en förklaring känns ju ändå väldigt relevant...

TS, jag vet inte vader du kan göra. Förutom att verkligen försöka få till ett bra samtal så att du kan lämna detta. Ställ in dig på att det är som hon säger, att det är slut, men att du ska ha en förklaring.
  • Anonym (Ledsen)
    Anonym (E) skrev 2014-07-26 22:48:49 följande:

Jag var aldrig den som gjorde slut. Jag låg aldrig med någon annan, jag raggade aldrig på någon annan. Jag var inte olycklig när vi väl var tillsammans. 
  • jesand
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-26 22:54:07 följande:
    Jag var aldrig den som gjorde slut. Jag låg aldrig med någon annan, jag raggade aldrig på någon annan. Jag var inte olycklig när vi väl var tillsammans. 
    Jag förstår att det här är jättejobbigt för dig. Låter bara jobbigt och jag vet inte riktigt vad mer jag kan säga eller föreslå. Men om du vill prata ur dig med någon okänd så är jag ganska bra på att lyssna och försöka ställa frågor som skulle KUNNA leda tankarna lite...
  • pluvdo

Ärligt talat, TS, så låter det som att hon inte vill vara ihop med dig mer och att hon ägnat typ senaste halvåret åt att försöka "ta sig loss". Och så när du var tyken mot henne så såg hon sin chans till att göra slut utan att behöva vara boven i dramat och utan att få dåligt samvete och känna att hon måste återvända. För nu var det minsann ditt fel. Inte hennes.

Det var intrycket jag fick i alla fall.

• Anonym (Äntligen hittat rätt)
    Anonym (Ledsen) skrev 2014-07-26 22:54:07 följande:
    Där tror jag tyvärr du har kärnan i din tråd... Så där beter man sig inte när man mår bra i ett förhållande och även om det gör fruktansvärt ont kanske du måste acceptera att hon inte ska vara med dig och ni båda mår bättre av att träffa någon annan att leva med. Hoppas allt löser sig till det bästa

Svar på tråden Saknar henne så mycket...