PMDS
Hej
Jag lider fruktansvärt av min PMDS (premenstruell dysfori) och hoppas det finns fler där ute som känner igen sig och har fått hjälp som kan tipsa.
Har fått diagnos av psykiater och testat ALLT (känns det som). Framförallt får jag sinnesjuka ångestattacker, som ibland övergår till självmordstankar (och två självmordsförsök). När det är riktigt illa har det liksom känts som jag "tappar greppet" om verkligheten och hamnar i en slags självskadepsykos.
Det läkarna har testat, efter att jag själv testat varenda örtpreparat och receptfritt som finns, är sertralin, sedan cipralex och nu venlafaxin. Under PMS-veckan får jag också stesolid och det har fungerat hyfsat mot symptomen. Problemen har främst kommit när läkarna glömt förnya recept, läkare slutat och inte läser min journal och tycker mest att jag ska "bita ihop"... Jag har även en depression i botten som gjort det hela värre de senaste tre åren. Är idag 34 år.
Ja, jag VET att stesolid är narkotika och beroendeframkallande. Jag SKITER i det! Jag vill inte sitta och noja för hur illa det kommer bli den här gången, hela jävla tiden.
Någon som hittat något annat än benzo för det här?? Jag vill kunna fungera. Ha ett normalt liv och lön utan karens- och sjukdagar varje månad.
Blää nästa vecka börjar helvetet igen...