• Förstagången87

    V42 är inte öppen, panik

    Hej alla!!

    Idag va jag på förlossningen, falsk alarm
    Det visade sig att det va svampinfektion, bebisen mår jätte bra, så det kändes lite lättnad för situationen, jag börja ta medicin för det nu..
    Men vi fråga är!!
    Idag ner dem undersköte mig så visade det sig att jag inte va öppen alls v42, dem gav mig inte så mycket svar alls angående varför jag inte va öppen alls, och det gav mig panik, inget alls,
    Undrar om det är någon som har varit med i samma situation som mig,
    Som kan ge tips och svar på det.

  • Svar på tråden V42 är inte öppen, panik
  • stockholmabroad

    Hej, jag är idag på bf+11 och min livmodertapp är helt stängd också. Tydligen enl kompisar samt barnmorska så kan ändå förlossningen sättas igång närsom. Helt enkelt olika från person till person. Har du fått tid för igångsättning? Känner med dig sååååå frustrerande att bara vänta! Kram

  • ebbozz

    Med mitt första barn så åkte vi in efter att värkarbetet hållit igång i bra många timmar här hemma.

    Tyckte att jag inte skulle klara mer och att jag säkert var öppen en bra bit. Nädå, inte ens 1cm.

    Så visst kan förlossningen starta ändå. Han föddes senare samma natt. I v.42+0

  • Förstagången87

    Hej alla, vi ska in på ultra ljud på onsdag då är jag exakt 42+0 och ska träffa en läkare som ska kolla fostervattnet, och göra en bedömning eller rekommendera va han/hon tycker vad vi ska göra, men här i Värmland i Karlstad så vill dem sätta igång v42+6, men jag har markerat till dem att jag inte vill det alls, men får se vad dem säger, jag känner mig osäker att vänta så länge :(. Men om min son inte har kommit än på onsdag så ska jag ta med bebis väskan och kommer inte vägra gå från sjukhuset för än dem sätter igång mig..

  • Förstagången87

    Stockholmabroad hur har det gått för dig??

    Hur se det ut för dig I din kommun angående gravid veckor, ner ska dem sätta igång dina värkar??

  • stockholmabroad

    De sätter Igång mig på söndag. 42+0 är jag i då. Stockholms kommun. Verkar vara exakt den dag de sätter igång här. Jag började få verkar igår och har det fortfarande men väldigt oregelbundna. Min Slempropp gick precis. Ligget bara i sängen är redan helt slut. Men stackare!! Alltså jag har verkligen nått min gräns av graviditeten. De måste ju kunna hjälpa dig på nått sätt. Vad är du i för vecka exakt nu?

Svar på tråden V42 är inte öppen, panik