• lakritstrollet

8-åring med ITP

Hej! Vår son är 8,5 år och har precis fått konstaterat ITP (efter några jobbiga dygn, då de misstänkte leukemi). Jag vet inte mycket om ITP ännu utan försöker läsa mig till det på internet och såklart fråga läkarna, men undrar här om någon har egna erfarenheter av detta? Sonen har haft 4 som lägsta värde, idag var det 34, imorgon ska vi tillbaka. Vi försöker hålla honom så lugn och stilla som går (inte helt lätt..), så att han inte ska riskera några nya blödningar. Hur länge behöver han vara så "skyddad"? Finns det något värde som trombocyterna ska upp till innan man kan pusta ut lite mer? Kommer han att kunna gå i skolan som vanligt till hösten? Hur länge kommer han att få vänta med att spela fotboll, cykla och annat som han älskar..? Jag är sååå tacksam att det "bara" är ITP han har och inget allvarligare, men försöker bli klok på hur den närmaste framtiden kan komma att se ut för oss. Är jätteintresserad av era erfarenheter!

• Svar på tråden 8-åring med ITP
  • trebarnsmamma12

Hej!
    Jag har en dotter på nio år som just fått ITP! Hur har det gått för er? Har din son blivit av med sin nu?
    MVH C

Svar på tråden 8-åring med ITP