Får personer med icke fysisk funktionsnedsättning jobba som personlig assistent?
Jag har drag av asperger,drag av autism och drag av ADHD och jag undrar om jag får arbete som personlig assistent?
Jag har drag av asperger,drag av autism och drag av ADHD och jag undrar om jag får arbete som personlig assistent?
Bedömer du själv att du skulle vara lämplig?
Bedömer du själv att du skulle vara lämplig?
Om det inte påverkar ditt jobb så vore det väl nästan diskriminering att inte godta dig som personlig assistent. Det beror ju förstås på hur påtagliga Asp/Autismen är och ja ADHD den sätts ju på många idag. HUr märker man på dig att du har dessa drag/personligheten alltså hur syns det i vardagen, kan du beskriva det TS?
Om det inte påverkar ditt jobb så vore det väl nästan diskriminering att inte godta dig som personlig assistent. Det beror ju förstås på hur påtagliga Asp/Autismen är och ja ADHD den sätts ju på många idag. HUr märker man på dig att du har dessa drag/personligheten alltså hur syns det i vardagen, kan du beskriva det TS?
Ja men det borde ju inte vara några problem. Du har inte några andra hinder såsom hämmad i kommunikation eller tystlåten eller liknande. Har du någon form av utbildning eller erfarenhet av liknande jobb från tidigare? Det är ju alltid lättare om man kan lyfta lite referenser. Sen behöver du ju faktiskt inte lyfta fram vilka diagnoser/personlighetsdrag du har i en arbetsintervju.
Ja, det finns inga hinder (mer än dina egna).
du behöver ju inte tala om dina funktionsnedsättningar.