• Fröken Frågvis

Ullared

Någon som vet vilka märken de säljer? Barnkläder alltså ;) har de aktuellt utbud eller säljer de bara ut gammalt "skräp"? Och hur mycket billigare?

• Svar på tråden Ullared
  • kampfisken

Dom säljer åberg och bäbis som märke på småbarnsavdelningen, köpte en jättefin piké i strl 86 för 59kr
    Boddysari det märket kostar också 59kr vanligvis köper jag de "billigt" för 89-99kr st!

• ungmamma9301

Hejhej!

Visst är kläderna billiga men inte har de direkt några välkända märken de säljer, helt ärligt vet jag egentligen inte vad det är för märken för man har varken sett eller hört talas om dem innan. Ibland står det inte ens något märke på plaggen :-P

Men jag tycker nog det är absolut värt att åka dit och titta för man kan hitta mycket fint :)

Ha de bra!

• mochm

Men det är tydligt att det är billigt och dårlig kvalitet.... Kom hem med två pyjamaser til bebisen i magen. Såg när jag drog ner dragkedjan att den inte var skyddat med tyg på insidan. Altså är dom bara att slänga nästan.... Inte sätter jag på en nyfödd bebis pyjamas som skaver... Tänkte inte ens på att kolla det när jag var där. Trodde verkligen ingen gjorde så dårliga kläder, även om dom var billiga.

Annars tyckte jag inte det var särskilt billigt. (Har två äldre barn jag kollade till)

Jag har jobbat flera år på Polarn innan så jag kanske har större krav till kvalitet, men skulle aldrig köpa deras ytterkläder. Så billigt är det inte.

Derimot var baby avd. med prylar jättebra, och hadde massor med saker till bra priser och kända märken.

• Stampe

Jag har haft overall från ullared flera år till mina barn. Vissa av dem har även gått i ärv och dem har sett nästan nya ut och då har jag barn som är väldigt aktiva ute. Har aldrig varit kalla eller blöta i overallerna. Alla kläder där har väl inte samma kvalitet men många tröjor har hållt sig rakare i sömmarna än vad tex kappahl o lindex t-shirtar. Bebis kläder har jag aldrig handlat där så har ingen aning.

• Lisa1976

Dom har ett mäske som heter Skill. Samma fabrik för Esprit-kläder.
    Har hittat et skjorta som var exakt lika dan.

Kvaliten på övriga barnkläder varierar. Men dom duger gott för att använda den korta tid som barn gör. Man kan ju inte säga att kvalitén är som t.ex. Me&i men man får väga pris och kvalitét emot varandra ibland.

Son 0804 Dotter 1101
Svar på tråden Ullared