• Anonym (Poopie)

Mens och urkass i magen

Ursäkta det vidriga inlägget..

Jag blir ofta jättedålig i magen när jag har mens. Får magknip stup i kvarten och blir lös i magen, och får gå på toa 3-6 ggr per dag. Fruktansvärt jobbigt.

Är det verkligen normalt? Som nu, fick mens i förrgår och sen igår är magen heeelt förstörd. kan man göra nåt åt de?

• Svar på tråden Mens och urkass i magen
  • MLB

Vanligt är det, saknar tyvärr tips på vad man kan göra.

• The Fugly

Det är normalt, lär bero på att livmoderns sammandragningar irriterar tarmen.

• Anonym (på smällen)

Det där hade jag med. Min enda lösning på problemet var att bli på smällen, då blev det tvärtom Flört

• Anonym (Poopie)

Haha ja, det är ju en lösning, dock ingen just nu

Äh fy fan har haft såhär nu i ett par dagar i sträck och det känns som det aldrig kommer ta slut. Det kniper till då och då och känns som världens magknip men sen när jag väl är på toa behöver det inte komma något ens, lika väl som det kan göra det. Så jävla jobbigt

• Anonym (jag med)

Usch, vet hur det är. Jag har det likadant. Jag tror det beror på hormonförändringar med, för jag har det så vid ägglossning också. Får otroligt mycket gaser i magen som fullkomligt stinker (skojar inte, lukten kan vara kvar i rummet i 15 min, helt sjukt) samt diarré och tillhörande värk.

• Anonym (Poopie)
    Anonym (jag med) skrev 2014-07-29 04:18:47 följande:

Usch, vet hur det är. Jag har det likadant. Jag tror det beror på hormonförändringar med, för jag har det så vid ägglossning också. Får otroligt mycket gaser i magen som fullkomligt stinker (skojar inte, lukten kan vara kvar i rummet i 15 min, helt sjukt) samt diarré och tillhörande värk.

Det är hemskt. 12 veckor om året blir förstörda pga mensen. Huvudvärk, förstörd mage, värk i kroppen och ett uselt humör.
  • Zuzanne

Blir likadan. En av anledningarna till att jag överväger att operera bort livmodern.

• Anonym (samma)

Jag blir precis likadan. Hae tyvärr ingen lösning på problemet.

• Anonym (Poopie)

Ni som lider av samma, brukar ni ha det hela veckan? Jag är inne på dag fyra nu med magknip, gaser och dålig i magen. Även om det blivit mycket bättre är magen fortfarande inte normal :/ brukar vara dålig i magen under mensen men oftast så det kommer efter middagen på kvällen bara. Kan det vara värmen som ställer till det extra, tro?

• Anonym (Menshatare)

Har exakt samma hemska diarréer och symtom som ni övriga, men jag är i menopaus (förstadie till klimakteriet)!
    Jag blir riktigt riktigt dålig i tarmen!
    Får minst 7-10 dagar per månad förstörda och oavsett vad jag äter eller inte så måste man ha nära till en toa.

Men jag har hittat ett supertips, som i alla fall fungerar fullt ut på mig!
    Köpte Imodium Plus på apoteket, som man vanligen tar för turistdiarré, och redan efter 1-2 tabletter så stannar diarrén av. Sen tar jag bara 1-2 tabletter till i någon dag och det räcker tydligen för att normalisera tarmen (till nästa månad och allt börjar om igen).

• Anonym (jag med)
    Anonym (Poopie) skrev 2014-07-30 11:01:24 följande:

Ni som lider av samma, brukar ni ha det hela veckan? Jag är inne på dag fyra nu med magknip, gaser och dålig i magen. Även om det blivit mycket bättre är magen fortfarande inte normal :/ brukar vara dålig i magen under mensen men oftast så det kommer efter middagen på kvällen bara. Kan det vara värmen som ställer till det extra, tro?

Jag brukar ha det både 3-4 dagar innan/efter/under ägglossning och sedan de 3-4 första dagarna av mensen. Jag har alltid  haft det så oavsett yttre påverkningar, så för mig spelar värmen nog ingen roll alls. Är 22 om det har betydelse.
Svar på tråden Mens och urkass i magen