beige hårstrån i pälsen??
Jag har ju en blå-vit katthona som heter Sickan. På sistone har jag märkt att hon har beige hårstrån på sidan av ryggen. Hon har också små beige hårstrån på nacken och pytte lite på svansen. är det solen som gör det eller är det åldern?? Trodde att hon hade rullat i sand eller något men då skulle dom ljusa hårstråna försvinna för hon tvättar sig hela tiden.. Kan blå-vita katter ha lite beige hårstrån utan att vara sköldpaddsfärgad? Jag tror inte hon har rullat i sand för då skulle pälsen kännas lite sandig och hård.. Har inte lagt märke till detta förrens nu.. kollade på gamla bilder på henne från dom senaste månaderna och då har hon dom beige hårstråna lite svagt..man måste kolla väldigt noga för på en normal bild kanske det inte syns så bra men jag ska försöka fota henne så får ni se vad jag menar..Jag tycker det är coolt men samtidigt lite konstigt.. för om hon har haft dessa ljusa hårstrån i hela 10 år och jag har typ inte lagt märke till det för som jag sa så måste man kolla väldigt noga..och det har jag inte gjort.. fast om det är smuts då kanske det försvinner i regn eller liknande..