• Äldre 29 Jul 00:03
    1664 visningar
    8 svar
    8
    1664

    stackars barn!

    Jag har en vännina son är genom god människa, jätte snäll och så MEN det som gör mig förbannad är hennes smutsiga ohälsosamma hem. Sängarna har inga sängkläder, toaletten: badrummet hittar jag matrester , gamla blöjor, bajs i toa stolen som har torkat in, you name it:/ diskbänken ser man inte ens av berg av disk och gammal matrester .... Köksbordet in kletat mat, för att kunna gå på golven måste man hoppa runt för att inte gå på skor/ kläder.. Tycker jätte synd om hennes barn för att de tvingas bo bo detta vis:(( vad skulle ni ha gjort?

  • Svar på tråden stackars barn!
  • Flizus
    Äldre 29 Jul 00:06
    #1
    pease10 skrev 2014-07-29 00:03:58 följande:

    Jag har en vännina son är genom god människa, jätte snäll och så MEN det som gör mig förbannad är hennes smutsiga ohälsosamma hem. Sängarna har inga sängkläder, toaletten: badrummet hittar jag matrester , gamla blöjor, bajs i toa stolen som har torkat in, you name it:/ diskbänken ser man inte ens av berg av disk och gammal matrester .... Köksbordet in kletat mat, för att kunna gå på golven måste man hoppa runt för att inte gå på skor/ kläder.. Tycker jätte synd om hennes barn för att de tvingas bo bo detta vis:(( vad skulle ni ha gjort?


    Hjälpa henne att städa?
  • Äldre 29 Jul 00:08
    #2

    Hjälpt henne att städa.Man ska hjälpa sina medmänniskor.

  • Äldre 29 Jul 00:15
    #3

    Spelar ingen roll om jag skulle hjälpa henne. Hon har det i sin natur blir lika smutsigt på 0 tid!

  • Flizus
    Äldre 29 Jul 00:22
    #4
    pease10 skrev 2014-07-29 00:15:48 följande:

    Spelar ingen roll om jag skulle hjälpa henne. Hon har det i sin natur blir lika smutsigt på 0 tid!


    Du vill alltså bara klanka ner på din genomgoda väninna?
  • Äldre 29 Jul 00:30
    #5

    Absolut inte. Frågar bara vad ni skulle ha gjort. Det är inte hälsosamt att bo så! Hag kan ju inte bara klanka in o döda NU SKA DET städas som en morsa

  • Äldre 29 Jul 07:46
    #6

    Det är inte olagligt att ha det ostädat hemma, även om det är äckligt. Finns det några bevis på att hennes barn mår dåligt på grund av detta? Om det gör det, så gör anmälan till soc.

  • Äldre 29 Jul 12:17
    #7

    Inte direkta bevis men enligt min åsikt ska barn inte behöva sova i säng där det inte finns sängkläder där själva madrassen är SMUTSIG! Jag kan rabbla upp 10000 saker! Hon har haft soc på sig men hon städar innan de kommer för de kommer ju med en tid bestämt med henne.

  • Äldre 19 Oct 18:18
    #8

    Om hälsovården skulle göra ett hembesök, så skulle de göra en sanering och en grundlig städning och påpeka henne: Du kan få sjukdommar av alla de slag

Svar på tråden stackars barn!