• stockholmabroad

    Resa tillbaka till hemlandet med nyfödd

    Hej,
    Jag väntar fortfarande mitt första barn, 10 dagar över tiden idag. Men funderingarna har som sagt gått fram o tillbaka och jag skulle verkligen uppskatta om jag kunde gå höra lite vad ni tycker angående att resa med nyfött barn främst angående vaccinationer osv.

    Jag bor i Indien med min indiska man (storstad) vi är nu i Sverige för att föda här. Min man är tyvärr tvungen att åka tillbaka i mitten av augusti och jag har funderat på att åka tillbaka när barnet är ca 2 månader. Men vill såklart inte åka tillbaka utan att tagit vaccinationer. Jag har själv blivit magsjuk ett flertal gr under åren jag bott där och vill såklart inte att mitt barn ska drabbas alls. Jag vill helamma. Hur gjorde ni? När åkte ni tillbaka efter att barnet va fött?
    Alla erfarenheter mottages gärna!!

    Stor kram

  • Svar på tråden Resa tillbaka till hemlandet med nyfödd
  • Yohan

    Det går väl att vaccinera barnet i Indien också. Du hinner ju inte göra alla vaccinationer på två månader i alla fall.

  • daimstrut

    När jag vaccinerade min lilla sa de att man måste vara minst åtta veckor för att ta de första sprutorna, och då har man ett hyfsat skydd. Så jag skulle väntat tills dess och sen vaccinerat andra dosen i Indien när barnet är runt fem mån.

Svar på tråden Resa tillbaka till hemlandet med nyfödd