Tips på gravidböcker!
Vilka gravidböcker tycker ni är bäst?
Tips mottages tacksamt då jag är gravid för första gången och nu vill sluka all info som går. ![]()
Vilka gravidböcker tycker ni är bäst?
Tips mottages tacksamt då jag är gravid för första gången och nu vill sluka all info som går. ![]()
Jag har inga direkta tips att ge för jag väntar första jag med så jag hänger med och kollar vad du får för förslag.
Jag läser just nu "Att föda" med Gudrun Pascal och kommer läsa hennes andra snart som heter "att föda utan rädsla" tror jag det var ;)
Ett tips är att gå in i en bokhandel och titta och fråga. Det finns ett enormt utbud och allt kanske inte passar det ni önskar.
"På smällen - Från A till bebis" riktigt rolig bok samtidigt som du får läsa om mycket som inte barnmorskan säger. Dock svår att få tag på men jag köpte min på tradera :)
"På smällen - Från A till bebis" riktigt rolig bok samtidigt som du får läsa om mycket som inte barnmorskan säger. Dock svår att få tag på men jag köpte min på tradera :)
Rekommenderar gudrun pascal - att föda
Från a till bebis. Absolut! Bra fakta skrivit på ett lättsamt och roligt sätt!
Som sagt lite svår att få tag i men man kan låna på bibblan.
En bra pappabok är enligt min sambo "pappor föder barn" inget fördummande matchotrams som det annars kan vara i pappaböcker.
Glömde säga grattis och lycka till! :)
Att föda utan rädsla, En mamma blir till
Ursäkta nu snor jag tråden lite, men vad står det om i rena förlossningsböcker?
www.profylaxgruppen.se/
Hennes bok är bra!
Som flera har sagt: Från a till bebis. Helt underbar och jättebra bok. Har aldrig skrattat så mycket som när jag läste den. Har läst den flera gånger. Skulle inte vilja vara utan den boken.