• Elderberry

God krämig pasta till pastasallad?

Hej allihop!

Jag köper ofta sån där plocksallad från ica maxi, city gross m.fl. men tycker att det är lite dyrt, så varför inte göra det själv? :)

Kan någon nåt recept på krämig (eller annan god) pasta som man har kall till sallad?

Oerhört tacksam för svar! 

• Svar på tråden God krämig pasta till pastasallad?
  • Drottningen70

Krämig pasta? Vad menar du? Krämig blir ju pastan av sås.

• nozpa

Ja du får väl tillföra något då.. Kanske creme fraiche eller något annat kladdigt liksom.
    Coop har en god "krämig chilipasta" i sin pastabar. Den innehåller förmodligen chili creme fraiche. Testa lite.

• Elderberry

Jag förstår att man ska tillföra något, lät jag så bortkommen i TS? Glad

Jo, deras chilipasta är jättegod, tror du inte att det är mer än att tillsätta chili creme fraiche? Vore ju himla enkelt!

• nozpa
    Elderberry skrev 2014-07-29 19:34:06 följande:

Jag förstår att man ska tillföra något, lät jag så bortkommen i TS? Glad

Jo, deras chilipasta är jättegod, tror du inte att det är mer än att tillsätta chili creme fraiche? Vore ju himla enkelt!

Kanske lite mer chili då den är liiite stark. Testa som sagt. Och så blir det ju lite krämigare när det är kallt än varmt.
  • Elderberry
    nozpa skrev 2014-07-29 19:35:08 följande:
    Kanske lite mer chili då den är liiite stark. Testa som sagt. Och så blir det ju lite krämigare när det är kallt än varmt.
    Jag får nog prova ikväll, blev nyfiken :) 

Får se hur det går!
  • Tow2Mater

Tillsätt lite majonäs och valfria kryddor till kokt pasta.
    Eller italiensk dressing for mindre krämighet.
    Hacka gurka, rädisor, paprika, tomat etc och blanda i.

• Elderberry

Tack för era svar!

Får prova lite olika saker över de närmsta dagarna.

• Kpax

Jag brukar slänga i en rejäl klick pesto (röd eller grön) och nästan lika mycket turkisk yoghurt i pastan, innan jag lägger i några grönsaker. Men man kan ju smaksätta med vad man vill, finns ju massa creme fraiche med olika smak till exempel.

• Elderberry

Tack för ditt svar :) Creme fraiche fungerade bra! Pesto och turkisk yoghurt får jag prova någon annan gång

Svar på tråden God krämig pasta till pastasallad?