• Mywiss

500000 i SMS lån kan någon bräcka det?

Orkar faktiskt inte mer

• Svar på tråden 500000 i SMS lån kan någon bräcka det?
  • Anonym (danne)

Har du det alltså?
    Kan inte bräcka summan men en gång hade jag en skuld på 200 000 till en privatperson och då önskade jag väldigt mycket att det hade varit det dubbla eller tredubbla till typ smslån eller blancolån eller vad som helst.
    Eftersom jag var livrädd för vad som skulle hända med mig om jag inte kunde betala (vilket jag inte kunde).

• Anonym (Seriöst...)

så övergår det mitt förstånd hur man kan göra så.

• Anonym (skuldsatt)
    Mywiss skrev 2014-07-30 01:33:31 följande:

Orkar faktiskt inte mer

Ojoj, Missbruk som ligger bakom kanske? Jag har närmare 200'000 i smslån och krediter, blancolån på lika mycket, csn, osv. Allt pga spelmissbruk.

Det ÄR fruktansvärt att behöva inse att man har gjort så mot sig själv, DET är det värsta! 
    Men ta det lugnt, allt går att lösa, förr eller senare :)
    Antingen jobbar man mycket och betar av skulderna genom löneutmätning, försöker deala med inkasso (ackord,osv), funkar inte detta så finns även möjlighet till skuldsanering.

Kämpa! :)
  • Anonym (Fnitterlisa)

Värst med en sådan situation är att man känner att eftersom allt är kört och inget spelar någon roll längre så är det skitsamma och så tar man fler sms-lån. Liknar en story jag hörde om en kille som hade flera 100-tusen i parkeringsböter. Han bara fortsatte felparkera för vad tusan spelade några ytterligare p-böter för roll. Han skulle ju aldrig kunna betala ändå.

• Anonym (trasdockan)

Kommer aldrig att fatta varför man gör så om jag så blir en miljon år gammal...

Så om ert barn får ett skrapsår på knäet så slår ni ihjäl det för det blöder ju redan ändå?

Det vore samma sak för mig nämligen.

Min ekonomi är min rustning i världen, mitt skydd och det som ska klara mig igenom kriser, och varje liten lapp som jag kan rädda och laga min rustning med är värd besväret.

• Anonym (danne)
    Anonym (trasdockan) skrev 2014-07-31 13:34:16 följande:

Kommer aldrig att fatta varför man gör så om jag så blir en miljon år gammal...

Så om ert barn får ett skrapsår på knäet så slår ni ihjäl det för det blöder ju redan ändå?

Det vore samma sak för mig nämligen.

Min ekonomi är min rustning i världen, mitt skydd och det som ska klara mig igenom kriser, och varje liten lapp som jag kan rädda och laga min rustning med är värd besväret.

Det kan gå väldigt snabbt, räcker med att man blir sjuk ibland och kommer lite efter. Sen drar det ihop sig. Det mesta när man har skulder är oftast ränta. Det kan gå väldigt snabbt, så snabbt att man blir mörkrädd.
  • Anonym (Fnitterlisa)
    Anonym (danne) skrev 2014-07-31 15:06:18 följande:
    Det kan gå väldigt snabbt, räcker med att man blir sjuk ibland och kommer lite efter. Sen drar det ihop sig. Det mesta när man har skulder är oftast ränta. Det kan gå väldigt snabbt, så snabbt att man blir mörkrädd.
    Jämförelsen med ett barns skrubbsår fattar jag, men ett "skrubbsår" är väl att likna vid någon tusenlapp i sms-lån. Femhundratusen i sms-lån, då är det Ebola.
  • Frontline

Har över 1000000 i lån så jag bräcker dig med råge, fast jag är inte så jävla dum i huvudet att jag kör på sms-lån

Sen skulle jag tro att du aldrig kommer att betala tillbaka dessa pengar medans jag amorterar massor varje månad för att bli av med mitt..

Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden 500000 i SMS lån kan någon bräcka det?