• Anonym (Orolig)

Sen mens, inte gravid?

Hej på er! 

Jag vill vända mig till er kunniga människor där ute för lite hjälp. Jag och min pojkvän har alltid använt kondom och aldrig märkt av att den gått sönder eller haft något hål. 

Nu är det så att min mens är fyra dagar sen, vilket den aldrig varit innan ( snarare förtidig). Jag tog ett graviditetstest igår och det visade negativt. Jag har inte ändrat min kost direkt och känner mig inte stressad eller orolig över någonting (förutom mensen nu då). Jag försöker att inte tänka på det då jag vet att det kan ta ännu längre tid, men nu börjar jag bli lite nojjig. 

Som sagt, mitt test visade negativt och jag har inte några andra 'symptom' på att jag skulle kunna vara gravid. Vad kan utebliven mens bero på? Uppskattar svar! Tack! :)

• Svar på tråden Sen mens, inte gravid?
  • Anonym (Mimmi)

Så var det för mig förra månaden och jag blev nästan galen till slut. Dag TIO dök mensen upp. Och det har aldrig hänt förr, det brukar alltid vara samma antal dagar emellan. Men det är väl kanske inte så jättekonstigt om det blir så ibland? Jag var inte heller gravid, det kollade jag flera gånger.
    Du får nog bara avvakta.

Nu är det första mensen efter att detta hände och den ska komma typ som imorgon. Är den jättesen den här månaden också kommer jag boka en gyn-tid och kolla upp det för det brukar som sagt aldrig vara så här. Men om allt ordnar till sig nu så antar jag att det var en engångsgrej.

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Mimmi) skrev 2014-07-30 11:22:46 följande:

Så var det för mig förra månaden och jag blev nästan galen till slut. Dag TIO dök mensen upp. Och det har aldrig hänt förr, det brukar alltid vara samma antal dagar emellan. Men det är väl kanske inte så jättekonstigt om det blir så ibland? Jag var inte heller gravid, det kollade jag flera gånger.
    Du får nog bara avvakta.

Nu är det första mensen efter att detta hände och den ska komma typ som imorgon. Är den jättesen den här månaden också kommer jag boka en gyn-tid och kolla upp det för det brukar som sagt aldrig vara så här. Men om allt ordnar till sig nu så antar jag att det var en engångsgrej.

Tack för svar!

Får jag fråga vilka test du tog? Jag tog ett clearblue test, vilket ska vara 99% säkert. Men nu är jag bara nojjig och vill ta fler även om det inte behövs haha :) 

Hoppas det löser sig för dig, så vi slipper oroa oss för detta! :)
  • Sheltiegirl

Kroppen är jobbig, du kan vara sen helt utan anledning. Som längst har jag varit sen med ca 10-12 dagar och då hade jag inte heller ändrat på något och mådde som vanligt psykiskt den månaden. Månaden efter var allt som normalt igen.

Håll ut, dyker den inte upp så gör ett nytt test om en vecka ungefär. För vissa kan den hoppa över en hel månad utan att det är något konstigt.

• Anonym (Orolig)
    Sheltiegirl skrev 2014-07-30 11:48:00 följande:

Kroppen är jobbig, du kan vara sen helt utan anledning. Som längst har jag varit sen med ca 10-12 dagar och då hade jag inte heller ändrat på något och mådde som vanligt psykiskt den månaden. Månaden efter var allt som normalt igen.

Håll ut, dyker den inte upp så gör ett nytt test om en vecka ungefär. För vissa kan den hoppa över en hel månad utan att det är något konstigt.

Dåligt tålamod som jag har vill jag ha reda på det nu, eller få mensen helt enkelt, haha! :) 

Men tack så mycket för svar, jag blev bara lite orolig då det aldrig hänt innan! Jag tog ju testet när jag var några dagar sen med mensen, så det borde ju vara säkert. Är det stor risk att testet visar fel? 

Tack igen! :) 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Orolig) skrev 2014-07-30 11:33:08 följande:
    Tack för svar!

Får jag fråga vilka test du tog? Jag tog ett clearblue test, vilket ska vara 99% säkert. Men nu är jag bara nojjig och vill ta fler även om det inte behövs haha :) 

Hoppas det löser sig för dig, så vi slipper oroa oss för detta! :)
    Jag tog både clearblue och nåt annat, en liten billigare variant som jag fick av en kompis. Och båda visade negativt.
  • Sheltiegirl
    Anonym (Orolig) skrev 2014-07-30 11:54:39 följande:
    Dåligt tålamod som jag har vill jag ha reda på det nu, eller få mensen helt enkelt, haha! :) 

Men tack så mycket för svar, jag blev bara lite orolig då det aldrig hänt innan! Jag tog ju testet när jag var några dagar sen med mensen, så det borde ju vara säkert. Är det stor risk att testet visar fel? 

Tack igen! :) 
    Vissa personer visar positivt väldigt sent men jag skulle inte oroa mig om jag var du, det får oftast bara mensen att dröja ytterligare.

Det är svårt att inte oroa sig, inte enkelt att vara tjej direkt.
  • Anonym (Orolig)
    Sheltiegirl skrev 2014-07-30 12:22:51 följande:
    Vissa personer visar positivt väldigt sent men jag skulle inte oroa mig om jag var du, det får oftast bara mensen att dröja ytterligare.

Det är svårt att inte oroa sig, inte enkelt att vara tjej direkt.
    Ja, det är ju så! Tack så mycket för hjälpen, ska försöka koncentrera mig på annat och hoppas att den dyker upp! :)
Svar på tråden Sen mens, inte gravid?