• Anonym (Villrådig)

Min fru hatar min mamma

Vi har ett problem hemma hos oss. Varje gång min mamma ska komma över till oss blir min fru sur då hon hatar min mamma. Relationen med min mamma är inte den bästa, men att förneka henne att träffa våra barn vill jag inte. Min mamma bor en halvtimme från oss och kommer till oss en gång per vecka ungefär.

Jag vet inte hur jag ska göra, det känns svårt att säga till mamma att hon inte får komma, men samtidigt vill jag inte att min fru ska bli sur jämt. Hur skulle ni göra?

• Svar på tråden Min fru hatar min mamma
  • ica

Är du säker på att hon "hatar" din mamma? Och har hon anledning till att ogilla din mamma. Lägger din mamma sig i för mycket. Rotar i skåp. Är hon snäll mot din fru? Du måste vara brutalt ärlig mot dig själv och ta reda på vad som verkligen är roten till det onda.

• Anonym (Anna)

Varför tycker din fru inte om din mamma? Har din mamma gjort något? Du får prata med din fru och säga att du vill att din mamma ska ha en relation med era barn.

• MxMeNow

Jag hatar min svärfar och han hatar mig. Det finns inte en chans att han skulle få sätta en fot i mitt hem eller träffa mina barn eftersom han har såna fruktansvärda värderingar och grova attitydproblem.

Så fråga din fru varför hon känner som hon gör, samtidigt känns det lite konstigt att du inte vet.

• Anonym (barnen)
    MxMeNow skrev 2014-07-30 13:07:20 följande:

Jag hatar min svärfar och han hatar mig. Det finns inte en chans att han skulle få sätta en fot i mitt hem eller träffa mina barn eftersom han har såna fruktansvärda värderingar och grova attitydproblem.

Så fråga din fru varför hon känner som hon gör, samtidigt känns det lite konstigt att du inte vet.

Varför hindrar du barnen från att ha en fin relation med farfar bara för att du hatar honom?
  • Anonym (m)

om det är ett olösligt problem får du och barnen umgås med din mamma på annan plats än i ert hem

• ica
    Anonym (m) skrev 2014-07-30 13:13:58 följande:

om det är ett olösligt problem får du och barnen umgås med din mamma på annan plats än i ert hem

Eller varför inte ta barnen och hälsa på din mamma själv ibland. Min man gör så.
  • MxMeNow
    Anonym (barnen) skrev 2014-07-30 13:12:00 följande:

Varför hindrar du barnen från att ha en fin relation med farfar bara för att du hatar honom?

Ganska enkelt faktiskt. Han är rasist, vilket är en av anledningarna till att han hatar mig (jag är inte född svensk), mina barn är inte helt svenska pga det. Han håller inte tyst om sina obildade åsikter så jag vill inte utsätta mina barn för honom. Han har ett hemskt humör och har skrikit och svurit åt barnen flera gånger.
  • ica
    MxMeNow skrev 2014-07-30 13:16:03 följande:
    Ganska enkelt faktiskt. Han är rasist, vilket är en av anledningarna till att han hatar mig (jag är inte född svensk), mina barn är inte helt svenska pga det. Han håller inte tyst om sina obildade åsikter så jag vill inte utsätta mina barn för honom. Han har ett hemskt humör och har skrikit och svurit åt barnen flera gånger.
    Min svärmor får också konstiga utbrott så vi skulle aldrig lämna barnen där.
  • Anonym (m)
    ica skrev 2014-07-30 13:15:26 följande:
    Eller varför inte ta barnen och hälsa på din mamma själv ibland. Min man gör så.
    "annan plats än i ert hem" kan betyda att man är hemma hos mamman självklart
  • Fjärilslarv

Men ts en gång i veckan är ganska mycket, speciellt i dagens stressande samhälle med jobb, matlagning, städning, tvätt, fritidsaktiviteter, träning osv.

Svar på tråden Min fru hatar min mamma