• Anonym (rädd och övergiven)

ilningar och känsla av att jag ska kissa på mig :S

Har nu i ett par dagar haft problem med trängningar och en ilande känsla ganska högt upp, ungefär vid klitoris och obehagskänslor vid slidöppningen.
    Det kommer och går lite hur illa det känns men går aldrig över helt och jag kan gå från att inte känna mig kissnödig alls till att vara på gränsen till att kissa på mig jättefort.

Har kontaktat vc och gjort urinprov och det visar att det inte är urinvägsinfektion.
    Någon som vet vad det kan vara/bero på? Jag kan knappt gå utanför huset pga detta för att det är så obehagligt och jag är rädd för att kissa på mig men vc säger att de inte kan göra något mer.

• Svar på tråden ilningar och känsla av att jag ska kissa på mig :S
  • Anonym (oj)

Om du varit i kontakt med vården och de har avfärdat fysiskt problem så kommer tankarna naturligt på en psykosomatisk åkomma. Kanske skulle kontakta VC igen och be om remiss först till gyn för att verkligen utesluta fysiskt problem eller/och till psykiatrin för att reda ut om det finns psykiska orsaker

• Nyfiken gul

har dom tagit odlingsprover?

du kan visst ha urinvägsinfektion men att det krävs urinodling för att se dom bakterierna. 

Hur som helst kan du lindra genom att dricka mycket . Och drick surt.  Citronvatten, Tranbärsdryck, äppelcidervinäger.  Drick, drick , drick och drick.   Har du bakterier så kommer dom sköljas ur av allt du kissar ut. 

Ha också koll på allmäntillståndet, får du ont i magen/ryggen och du kanske får feber eller känner dig allmänt sjuk så ringer du omedelbart till sjukvårdsrådgivningen. 

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
    Anonym (oj) skrev 2014-07-30 19:32:59 följande:

Om du varit i kontakt med vården och de har avfärdat fysiskt problem så kommer tankarna naturligt på en psykosomatisk åkomma. Kanske skulle kontakta VC igen och be om remiss först till gyn för att verkligen utesluta fysiskt problem eller/och till psykiatrin för att reda ut om det finns psykiska orsaker

Måste väl finnas fler saker än urinvägsinfektion (vilket är de ända dom testat för)?
    Förstår inte hur detta skulle vara något psykiskt?
    Får försöka ringa vc igen och puscha för en remiss till gyn.

Nyfiken gul skrev 2014-07-30 19:34:42 följande:

har dom tagit odlingsprover?

du kan visst ha urinvägsinfektion men att det krävs urinodling för att se dom bakterierna. 

Hur som helst kan du lindra genom att dricka mycket . Och drick surt.  Citronvatten, Tranbärsdryck, äppelcidervinäger.  Drick, drick , drick och drick.   Har du bakterier så kommer dom sköljas ur av allt du kissar ut. 

Ha också koll på allmäntillståndet, får du ont i magen/ryggen och du kanske får feber eller känner dig allmänt sjuk så ringer du omedelbart till sjukvårdsrådgivningen. 

Dom har tagit prover för odling också.

Har som mensvärk liknande smärtor från och till, men det kan ju lika gärna faktiskt vara mensvärk också, annars mår jag i övrigt bra.

Har försökt att dricka mycket och surt men det gör ingen skillnad
Svar på tråden ilningar och känsla av att jag ska kissa på mig :S