• Ninni2

    Änkling och änglabarn

    Hej,
    jag lever sedan tre år I ett nytt förhållande med en man och hans tonårsbarn. Mannen är änkling sedan sex år tillbaka. Jag är frånskild, men har mist ett av mina två barn I en tragisk olycka för fyra år sedan. Båda har vi valt att gå vidare I livet och vi har båda en sorg med oss som vi båda bär på och får vårda. Relationen mellan mig och hans barn känns bra, vilket är mycket viktigt. Jag har kunnat ta till mig hans barn trots förlusten av mitt eget barn. Det är jag mycket tacksam för.

    Nu till ett problem, som jag inte vet riktigt hur jag ska hantera. Min sambo facebookar mycket och sätter ofta ut bild på den avlidna fruns gravsten mm. Jag har inget emot det, känner att det är viktigt för barnen att det är tillåtet så mycket som möjligt. Men för en tid sedan satte han ut ett foto på Facebook på brudfotot på han och den avlidna frun. Jag var just då bortrest några dagar och fick upp bilden då jag gick in och tittade.  Jag reagerade hart på det och vet nu inte om det var "fel" reaktion av mig. Jag är själv mycket återhållsam med att lägga ut foton på mitt avlidna barn och skulle jag göra det skulle jag kontakta hans syskon och far för att höra med dem. Jag hade också önskat att min sambo pratat med mig innan eftersom han nu valt att leva med mig.

    Nu vet jag inte om jag ska ta upp detta och kanske såra hans känslor eller hur jag ska göra?

  • Svar på tråden Änkling och änglabarn
  • Mia8302

    Först o främst vill jag bara beklaga så hemskt mycket för det du varit med om. <3

    Mitt råd är att prata med honom när ni båda är avslappnande och väl till mods (om det går). Prata i jag-budskap och försök förstå hans synvinkel mer i hur han tänkte genom att fråga, men säg även hur du upplever situationen. Viktigt är inte att anklaga utan att ni ska få en ömsesidig förståelse. Kommunikation är väldigt viktigt, och kan ibland göra ont..men utan den fungerar ingen relation. Och personligen skulle jag inte klara av att gå runt och bära på nåt som bara vill komma ut. Men komma ut då på rätt sätt. Hoppas det ordnar sig!

Svar på tråden Änkling och änglabarn