• Velig84

Myrkrypningar

Jag har såna jäkla myrkrypningar i ben och armar under nätterna! Jag håller på att bli tokig. Upp två gången minst 1 timme varje gång och natt för att göra gympa och skaka ur kroppen ordentligt.
    Jag äter magnesium tillskott och jag går promenader innan jag lägger mig för natten. Inget hjälper.
    Någon mer? Tips och råd? Hjälp...
    Jag är i vecka 22 och detta har pågått några veckor men blir bara värre.

• Svar på tråden Myrkrypningar
  • Ejin

Jag är inte gravid men mina besvär började under graviditeterna och gick sedan aldrig över. Jag har också jätte svårt för att hitta något som hjälper men en sak jag kan rekommendera för lindring är att ta en handduk och skölja i riktigt kallt vatten o badda benen och linda den runt benen så att benen blir riktigt kalla. Funkar säkert även att skölja benen i iskallt vatten. Det lindrar en bra stund efteråt och det brukar vara tillräckligt länge för man ska somna iaf. Jag gör det både när jag ska somna för kvällen och när jag vaknar under natten. Pröva. Det är jätte skönt. Men lägg inte benen under ett varmt täcke efteråt utan ha dem gärna i de fria så de håller sig kalla länge.

• Velig84
    Sajten skrev 2014-08-01 10:36:00 följande:

Testa äta banan.

Banan? Ok värt att testa...
  • Velig84
    Ejin skrev 2014-08-01 10:41:54 följande:

Jag är inte gravid men mina besvär började under graviditeterna och gick sedan aldrig över. Jag har också jätte svårt för att hitta något som hjälper men en sak jag kan rekommendera för lindring är att ta en handduk och skölja i riktigt kallt vatten o badda benen och linda den runt benen så att benen blir riktigt kalla. Funkar säkert även att skölja benen i iskallt vatten. Det lindrar en bra stund efteråt och det brukar vara tillräckligt länge för man ska somna iaf. Jag gör det både när jag ska somna för kvällen och när jag vaknar under natten. Pröva. Det är jätte skönt. Men lägg inte benen under ett varmt täcke efteråt utan ha dem gärna i de fria så de håller sig kalla länge.

Ska absolut testa tills ikväll. Sen håller jag tummarna att både du o jag slipper krympningarna snarast!
  • Sajten

Ät några bananer under dagen för säkerhets skull och en banan innan du lägger dig. Återkom och berätta om det hjälpt. Solig

• Gizmo

Jag äter Folsyra med B12 och det funkar toppen. (Är ej gravid).

• Velig84

Varit in på Apoteket och köpt på mig lite vitaminer. Järn, kalcium, magnesium(ätit sedan tidigare) och lite D12. Nu måste det bort! Har även köpt grape och banan...

• memma81

Jag hade så, fruktansvärt!!! Läkare tog massa blodprov, visade på jätte låga järn depåer trots bra hb, samt brist på b-vitamin, fick öka järn och fick vitaminer på recept, blev inte helt bra men mycket mycket bättre :)

• EvisM

Hej! 
    Samma sak här, men myrkrypningar beror på att du har brist på magnesium. 
    Jag har använt den är samma leverantör som Blutsaft, du köper den i din vanliga mataffär. 
    Hoppas det kan hjälpa dig =)

• Småtussar

Järndepåerna är viktiga. Har du för lite järn lagrat kan du behöva få injektioner eller blod för att få upp dem till en rimlig nivå, för att därefter fylla på via mat och tillskott.

Svar på tråden Myrkrypningar