• Svar på tråden Presentationstråd för oss med bf april 2015
  • Folivee

Är 23 år och bor i Enköping tillsammans med min 24 åriga sambo.
    Vi har varit tillsammans i straxt över 6 månader och vi har bott ihop sedan April.
    Vart tyvärr arbetslös för 3 veckor sedan då sysslorna minskade och det nu är semester för dem.
    Har i ett tidigare förhållande på nästan 3 år försökt skaffa barn i över två år från och till men fick aldrig ens en skugga på stickan. Förutom på de luriga clearblue. Tungan ute
    Så har extremt svårt för att tro att detta stämmer, kommer nog behöva smälta det ett tag.
    Min sambo vart så chockad och överraskad när jag kom in tidigt på morgonen, inte en min i ansiktet, med ett starkt positivt test i handen. Dock inte positivt överraskad, men han verkar börja smälta det mer nu och tänka mer på att behålla barnet.
    I övrigt så är jag djur intresserad och är utbildad djurvårdare. (Utan intresse av att bli veterinär) Håller det mest som en hobby.
    så när jag inte bråkar med mina två hundar eller 4 fåglar så sitter jag och min sambo och nördar oss med datorspel eller kollar på någon gammal disney film Solig

• Mammis2011och2015

Filippa 23 år. Just nyutbildad sjuksköterska men skall så fort jag blir antagen vidareutbilda mig till barnmorska. Jag har en dotter sedan tidigare som just fyllt tre. Detta är vårt andra plus på bara ett fåtal månader då senaste slutade med mf. Jag är nygift med min underbara man som ställer upp för mg i vätt och tort. Jag älskar musik och djur. Har just nu endast en katt men hoppas kunna skaffa hund lagom till havandeskapsledigheten :)

• Vokalissan

Hej! Jag är 31 och precis nygravid med mitt andra barn. Är sångpedagog och sångerska. Bor strax norr om Uppsala med min man och vår tvååriga dotter. Förlossningsrädd och rätt ängslig rent allmänt! :P

• Fll86

28 år och bor i hus i Skåne med min man och vår lille hund. Vi gifte oss i början av juli efter mer än 5 år tillsammans. Väntar nu vårt första barn och det ska bli så spännande! Fick ett tidigt missfall 1 juni, men nu hoppas jag det ska gå bättre.

• Vaniljhjärtan

Roligt att läsa om och lära känna er lite bättre :)

Vem är jag då, jo jag fyller 2, sambo med mitt livs kärlek D som jag känt sen vi gick i skolan, väntar vårt första barn, aldrig varit gravid innan men just nu sjukskriven, harar sjukhusmiljö, börjar jobba i sep och längtar.

Jobbar på ett företag på kontoret och ibland rycker jag in som teckenspråkstolk.

Flyttar om en vecka och hoppas att allt skall gå bra så att lilla skatten tittar ut i april :)

• silje
    {#emotions_dlg.flower}Här har vi en 2 barns mamma på 29 (snart 30), en son på 4.5 å en dotter på 2. Dessa två har var sin pappa, så barnen är bara hos mig varannan vecka. Jag å min dotters pappa gick isär innan hon va född pga olika saker. Men den lilla parveln som ligger i magen nu får oxå en egen pappa! Men jag älskar inte mina barn mindre för de. Lever tillsammans med min sambo min livs kärlek sen 1 år tillbaka (känt varandra i 20 år) så detta blir hans första barn. Han har nog inte riktigt insett att han ska bli pappa på riktigt än
    Jobbar på Volvo i Skövde, men bor i Falköping. Mina intressen är så klart Familjen! och mina underbara vänner.

Är de något ni undrar så är de bara att fråga {#emotions_dlg.flower}
    Casper 20100319 Tove 20120819
  • Fr1da

Snabb presentation av mig då. Är 31 snart och min fästman 35. Bor i Skåne och lyckades plussa på fjärde försöket. Fortfarande i chock haha :) Första barnet för oss både och vi längtar såå :)

• Vaniljhjärtan

Rättelse: jag fyller 21 :)

Vaniljhjärtan skrev 2014-08-01 18:53:23 följande:

Roligt att läsa om och lära känna er lite bättre :)

Vem är jag då, jo jag fyller 2, sambo med mitt livs kärlek D som jag känt sen vi gick i skolan, väntar vårt första barn, aldrig varit gravid innan men just nu sjukskriven, harar sjukhusmiljö, börjar jobba i sep och längtar.

Jobbar på ett företag på kontoret och ibland rycker jag in som teckenspråkstolk.

Flyttar om en vecka och hoppas att allt skall gå bra så att lilla skatten tittar ut i april :)

~vaniljhjartan.blogg.se~ gravidbloggen från start
  • DiplomatiskaJag

Blir 34 i år och har en 3-årig son med min sambo. Bor i Haninge söder om stockholm. Arbetar som barnskötare på förskola.

• BowserSchnauzer

Jag och min man väntar nu äntligen vårt första barn tillsammans efter ett 10-årigt förhållande, varit gifta i 4 år. Jag 28, han 34. Försökt bli gravida i 7 månader, tidigare startönskan har stoppats av pluggande och pendlande men nu är det äntligen vår tur :). Själv älskar jag inredning, loppisar, virkning, resor och matlagning - ser fram emot att få inreda barnrum men det får vänta tills vi hittar rätta huset, tills dess klarar vi oss i vår 2:a. Ser fram emot att dela denna spännande och omtumlande tid med andra i samma sits :)

Svar på tråden Presentationstråd för oss med bf april 2015