• cage1981

    Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta

    Det här är en tråd för oss i Uppsala/Knivsta (med omnejd) som nu, med början 2014, är redo för att försöka skaffa barn nr 2! Här kan vi ventilera alla tankar under tiden till vi på nytt får det efterlängtade plusset!

    Välkommen! :)


    ♥ ♥ Vår älskade dotter - född 7/7-2012 ♥ ♥
  • Svar på tråden Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta
  • cage1981

    Börjar med att presentera mig! :) Har en dotter född i juli 2012 och henne fick vi kämpa lite för att få. <3 Började försöka skaffa barn i juni 2010 och första plusset blev tyvärr ett MA som upptäcktes i januari 2011. I september 2011 fick jag Pergotime utskrivet och även en spruta Ovitrelle vilket resulterade i världens finaste dotter som föddes 8 dagar efter BF på Ackis. Nu börjar vi känna oss redo för syskon så i maj i år slutade jag med minipiller (Cerazette) och vi är nu inne på försök 4 (ÄL beräknad nu

    kring helgen/början på nästa vecka).

    Jag är född -81 och kommer ursprungligen från Sthlm men har bott i Uppsala sen 2007 eftersom min man är från Uppsala. Vi bor nu i Alsike, Knivsta dit vi flyttade i april 2013!

  • saranen

    Hoppar in jag å!!!

    Har en grabb här hemma som är född augusti -11. Nu är vi redo för att utöka familjen och jag slutade med mina p-piller i juni. Men först nu vi ordentligt tänker på syskon!

    Inväntar just nu mensen, BIM den 10/8. Hade ÄL dag 9 med sonen men har just bu ingen aning då vi bara myser på! (Borde haft ÄL ngn gång mellan tis-lör förra veckan!)

    Bor i jumkil sedan -10 då jag o maken byggde hus här. Men är från Ystad, flyttade till UA -04.

  • cage1981

    Härligt Saranen! :) Får se om det blir något liv i tråden framöver! ;)

    Det blev blinkande gubbe på äl-testet igen i morse så vi får se när ÄL behagar inträffa! Är på dag 14 idag så det borde inte dröja alltför många dagar! Skönt att mannen kommer hem ikväll iaf! :)

  • SoMa72

    Håller tummarna för er, tjejer!
    Men Cage, det är inte så att du kan ha haft ÄL redan? Dvs tidig? Eller visas det ingen gubbe alls efter ÄL?

  • cage1981
    SoMa72 skrev 2014-08-02 11:06:38 följande:

    Håller tummarna för er, tjejer! smile6.gifsmile2.gif
    Men Cage, det är inte så att du kan ha haft ÄL redan? Dvs tidig? Eller visas det ingen gubbe alls efter ÄL? smile1.gif


    Jag tror inte äl varit för det har tomma cirklar innan den blinkande gubben kom och tempen är fortfarande låg. Väntar på den fasta gubben för då är det 'maximal' fertilitet enl infon från CB. Men det är vanligt att ha blinkande gubbe i 1-4 dgr först enligt deras statistik. Så, vi får se.. :)
  • cage1981
    cage1981 skrev 2014-08-02 11:28:30 följande:
    Jag tror inte äl varit för det har tomma cirklar innan den blinkande gubben kom och tempen är fortfarande låg. Väntar på den fasta gubben för då är det 'maximal' fertilitet enl infon från CB. Men det är vanligt att ha blinkande gubbe i 1-4 dgr först enligt deras statistik. Så, vi får se.. :)
    Tack förresten!! :-*
  • saranen
    SoMa72 skrev 2014-08-02 11:06:38 följande:

    Håller tummarna för er, tjejer!
    Men Cage, det är inte så att du kan ha haft ÄL redan? Dvs tidig? Eller visas det ingen gubbe alls efter ÄL?


    tackellitack )
Svar på tråden Dags att skaffa barn nr 2 - en tråd för oss i Uppsala/Knivsta