• Bosco

Vill jag ha en trea?

Oj, känns som en svår fråga och antagligen kan endast jag svara men...behöver nog ventilera med andra..
    Vi fick vårt andra barn för drygt 3 månader sedan och allt har gått bra. Vi har alltid pratat om att två barn, det är våran grej, vi vill inte ha fler. Men, nu helt plötsligt har jag börjar fantisera om en trea!!!??!! Varför då? Vill jag ha en? Orkar jag en till graviditet, ett till barn? Uhh, blir knäpp på mina känslor och tankar...Någon som känner igen sig?

• Svar på tråden Vill jag ha en trea?
  • Bosco
    Anna74a skrev 2014-08-01 18:30:10 följande:

Känner igen fast jag har bara ett barn.

Man blir ju inte klok på ens tankar ????
  • Bosco
    Bosco skrev 2014-08-01 18:36:23 följande:
    Man blir ju inte klok på ens tankar ????
    Skulle vara en smiley inte frågetecken..
  • FrauCasio

Prata med din man om dina känslor så kanske ni kan utveckla det till ett svar! Jag tycker mig känna mer familjer som har tre barn än två. Det kanske börjar bli en trend? De som har trebarn är väldigt nöjda och älskar livet. De kommer aldrig undra eller ångra. Lycka till!

• Anna74a

Jag tycker att det känns skönt och lagom med ett barn och brukar fundera över hur jag skulle uppleva att ha två.

• Flickan och kråkan

Vänta ett tag och känn efter om ett par månader. Jag har tre barn. Mellan de två första är det 16 månader. Hade inte för mitt liv kunnat tänka mig eller orkat tre täta. När de "stora" var ett par år så kändes det plötsligt som om en trea vore en jättebra idé.....och det var det. Nu har vi tre underbara pojkar och familjen känns komplett. De är idag 6,5 år, 5 år lite drygt samt 1 år.

Syskonskap är verkligen fantastiskt och det är oerhört kul att få uppleva både syskonskapet med liten åldersskillnad och den med ett par år emellan. Så olika. Inte sämre eller bättre, bara olika . Mina äldsta går knappt en meter ifrån varandra och leker och bråkar varje sekund av dagarna. Och gentemot trean är de världens mest omsorgs- och kärleksfulla. Storebröder i dess rätta bemärkelse . Och för lillebror är de ju bara idoler .

• Bosco
    Flickan och kråkan skrev 2014-08-02 09:32:06 följande:

Vänta ett tag och känn efter om ett par månader. Jag har tre barn. Mellan de två första är det 16 månader. Hade inte för mitt liv kunnat tänka mig eller orkat tre täta. När de "stora" var ett par år så kändes det plötsligt som om en trea vore en jättebra idé.....och det var det. Nu har vi tre underbara pojkar och familjen känns komplett. De är idag 6,5 år, 5 år lite drygt samt 1 år.

Syskonskap är verkligen fantastiskt och det är oerhört kul att få uppleva både syskonskapet med liten åldersskillnad och den med ett par år emellan. Så olika. Inte sämre eller bättre, bara olika smile1.gif . Mina äldsta går knappt en meter ifrån varandra och leker och bråkar varje sekund av dagarna. Och gentemot trean är de världens mest omsorgs- och kärleksfulla. Storebröder i dess rätta bemärkelse smile1.gif . Och för lillebror är de ju bara idoler smile1.gif .

Tack för att du delade med dig :) Ja, kanske är det klokt att vänta ett tag.
Svar på tråden Vill jag ha en trea?