Verkar omöjligt att få jobb på IKEA!!
Jag måste bara få lufta mina känslor lite.
För ett år sedan sökte jag en cheftjänst på IKEA och trots att jag var mycket väl kvalificerad för det fick jag inte ens komma på intervju.
Jag förstår att det är hundratals sökande till dessa tjänster och att man måste fylla i en undersökning på deras hemsida ( med massa lika påståenden som man faktiskt till slut inte kan svara vettigt på ) gör ju inte saken lättare.
Jag arbetar sedan flera år tillbaka på ett välkänt företag i en chefsposition och tycker verkligen att jag uppfyller alla kvalifikationerna som de söker. Och nu la det ut en annan chefstjänst för någon månadsedan som jag sökte.
Fick inte komma på intervju heller så jag ringde och frågade vad jag kunde göra annorlunda och vad jag Behövde förbättra.
Hon som jag talade med sa att de får så mycket ansökningar att det är svårt att välja, men att det personliga brevet bör sticka ut. Man skall helst inte börja med " hej, jag heter Josefine och är 38 år. Jag bor med min man och barn i bla bla bla.
Utan göra något vågat.
Men det känns ju som att det där är från rekryterare till rekryterare, vad de föredrar.
Jag förstår om man jobbar sig upp och får en chefstjänst, men de som de annonserar ut, går det bara till killar mellan 35-45 år??!
Borde de inte satsa lite, våga liksom?
Någon som har input om detta? Har du varit på intervju kanske på IKEA ( inte grupp) och vad är det för något de egentligen letar efter i en ledare?
Tyvärr har jag varken snopp eller skägg.