• Anonym (LCHF-are)

Diarré i 5 veckor av LCHF - idag fullständig kollaps

Har gått på LCHF i 5v. nu, totalt har jag gått ned ca 6-7kg. Varje dag har jag haft extrem diarré och har gått på toaletten många gånger om dagen. Ont i magen, diarré, orkeslöshet, illamående har varit mina biverkningar.
    Idag funkade det inte längre, kroppen liksom sade ifrån och jag började få kraftig huvudvärk, yrsel, fläckar framför ögonen och fruktansvärt illamående. Efter ca 3 timmar nu mår jag fortf. illa, men för att lindra har jag ätit en massa kolhydrater nu...

Jag klarar inte mer. Jag har gått på rel. strikt lchf och endast ätit kött/fisk/kyckling, lite grönsaker som växer ovan jord, lite ost och ägg. Jag har ätit måttligt med fett.

Ikväll är jag helt slut och mår riktigt, riktigt dåligt. Hjälp mig?

• Svar på tråden Diarré i 5 veckor av LCHF - idag fullständig kollaps
  • Anonym (Mia)

Vad behöver du hjälp med..?

• Fanny b

Mådde du bättre efter ha kolhydrater? Om så är fallet skulle jag i ditt läge börja äta det igen men inte i så stor mängd.

• Presens

Varför fortsätter du i fem veckor med nåt du mår dåligt av?

Nu behöver du äta skonkost och se till att få i dig salt. Annars tar inte kroppen upp vätska utan du kissar bara ut den. Fokusera på att må bättre. Om det är viktnedgång du försöker uppnå genom att äta LCHF så måste det bli en senare fråga. Att ha diarré i denna värme är allvarligt!

Om du har ätit kokosfett denna period så uteslut det. Det är känt för att kunna ge just diarré.

Ät t.ex. omelett och kokt skinka, avokado, morötter , yoghurt, kyckling. Ät lite åt gången och se hur det går.

Du kan googla efter stoppade kost vid diarré.

• Cecilajja

Symptomen låter farligt likt Candidaöverväxt i tarmfloran, läs på om det på nätet och testa dig själv genom att spotta i ett glas vatten i morgon bitti innan du ätit eller druckit något. Försvinner saliven i vattner är det inte Candida, blir saliven trådig efter 30-45 minuter har du Candidaöverväxt.

Svar på tråden Diarré i 5 veckor av LCHF - idag fullständig kollaps