Lulebo i Luleå - Betalningsanmärkningar
Hej.
Hittills har allt gått i lås.
Jag ska börja studera till hösten i Luleå på LTU. Jag har fått dagisplats till barnet.
Det enda jag behöver nu är ett boende.
Har nog mycket poäng för att få en studentlägenhet. Men.. Jag har en betalningsanmärkning på en skuld till en annan hyresvärd som jag har avbetalning på nu. Har inte råd att betala bort hela på en gång.
Har även haft strul med min nuvarande hyresvärd. Inte från min sida dock utan dennes. Tvättstuga som inte fungerar, värme som inte funkar, varmvatten som inte funkar, möglig toalett som än inte blivit åtgärdad. Har klagat ganska mycket och sist vi pratade blev det en dispyt. Hyresvärden är bara ute efter att tjäna pengar utan att behöva göra nått. Därför har jag känslan av att han inte skulle vara en så bra referens. Då han förmodligen inte vill att jag flyttar så de inte får in någon hyra (bor i en mindre by där inte alla lägenheten i hyreshuset är uthyrda).
Ni som hyr av Lulebo. Har ni fått någon möjlighet till provkontrakt eller fått betala hyran i förskott?
Har sett att ett av deras krav är att man inte får ha skuld till annan hyresvärd. Kan man på nått sätt förhandla med dem?
Jag kan inte bo kvar här då jag är uppsagt om 2 veckor. Finns inga jobb i närheten. Detta är min enda chans till ett drägligt liv och jag skulle må fruktansvärt dåligt om jag inte kunde ta denna möjlighet.