• Villblimamma90

Någon som fått synstörningar med pergotime?

Jag har börjat på min första kur pergotime. Jag ska ta 2 tabletter om dagen. En på morgonen och en på kvällen. Jag är på min 4e dag dvs att jag har 1 dag kvar att ta dom. Igår kväll såg jag en massa blixtrar, flimmrade för ögonen och jag kunde inte fösta blicken. När jag tog handen snabbt framför ögonen så rörde den sig i slowmotion, det såg ut som handen kom flera gånger framför ansiktet.
    Någon annan som fått såna biverkningar?
    Ska jag fortsätta kuren eller avbryta?

• Svar på tråden Någon som fått synstörningar med pergotime?
  • mp90
    Villblimamma90 skrev 2014-08-02 10:10:27 följande:

Jag har börjat på min första kur pergotime. Jag ska ta 2 tabletter om dagen. En på morgonen och en på kvällen. Jag är på min 4e dag dvs att jag har 1 dag kvar att ta dom. Igår kväll såg jag en massa blixtrar, flimmrade för ögonen och jag kunde inte fösta blicken. När jag tog handen snabbt framför ögonen så rörde den sig i slowmotion, det såg ut som handen kom flera gånger framför ansiktet.
    Någon annan som fått såna biverkningar?
    Ska jag fortsätta kuren eller avbryta?

Det står i fass att den biverkningen finns. Jag fick bara viktuppgång som biverkning fast ja åt noll!

Fortsätt du, är ju bara en dag kvar;)!

Kan även berätta att vi blev gravida med hjälp av det. Så lycka till!!
  • Villblimamma90
    mp90 skrev 2014-08-02 10:57:18 följande:

Det står i fass att den biverkningen finns. Jag fick bara viktuppgång som biverkning fast ja åt noll!

Fortsätt du, är ju bara en dag kvar;)!

Kan även berätta att vi blev gravida med hjälp av det. Så lycka till!!

Ja jag läste det med men blev helt orolig för det var riktigt läskigt. Men jag kör på! Får hoppas på att det blir ett plus.

Vad roligt för er! På första försöket?

Jag är orolig att det inte ska fungera. Är rädd att man ska vara gravid innan nästa kur men att det inte syns på gravtest och att man dödar fostret med en ny pergotime kur :( åh mina hjärnspöken!
  • ÖnskaTroHoppas

Jag fick också mycket problem med synstörningar och dessutom blev det ingen ägglossning - bara biverkningar. Jag fick avbryta och byta till sprutor...

• mp90
    Villblimamma90 skrev 2014-08-02 12:46:34 följande:
    Ja jag läste det med men blev helt orolig för det var riktigt läskigt. Men jag kör på! Får hoppas på att det blir ett plus.

Vad roligt för er! På första försöket?

Jag är orolig att det inte ska fungera. Är rädd att man ska vara gravid innan nästa kur men att det inte syns på gravtest och att man dödar fostret med en ny pergotime kur :( åh mina hjärnspöken!
    Yes första försöket. Fick äl senare än vanligt men testa me stickor så märker du :)! Vi hade sex varannan dag :)
Svar på tråden Någon som fått synstörningar med pergotime?