• Anonym (jatack)

Eftertraktad, men noll sug

Separerade för snart 1,5 år sedan och har mått helt ok hela tiden. Men, jag är inte sugen på sex när jag dejtar damer. De kan vara vackra, smarta, roliga... men no way att jag vill ha dem med över natten. Jag kan räkna till tre samtidiga intressenter från andra könet jag skulle kunna ringa och äta en bit mat med och få en inbjudan över natten, senast bad en dam i veckan om att få åka med mig hem, men jag tackade nej med hänvisning till jobbet.

Mitt ex var bra rent utseendemässigt mm. och jag mäter nog de nya med min gamla måttstock. Hur får man tillbaka den glupande aptiten på damer, den som alla andra har, så här kan jag ju inte gå i edens lustgård...

• Svar på tråden Eftertraktad, men noll sug
  • Nyfiken gul

det låter som att du ännu inte är redo för att gå vidare.  Lita på din kropp, låt den tala om för dig när den är redo att börja reagera igen. 

Att du fortfarande jämför nya tjejer med ditt ex säger en hel del.   

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (jatack)
    Nyfiken gul skrev 2014-08-02 11:07:13 följande:

det låter som att du ännu inte är redo för att gå vidare.  Lita på din kropp, låt den tala om för dig när den är redo att börja reagera igen. 

Att du fortfarande jämför nya tjejer med ditt ex säger en hel del.   

Inte så enkelt. 1,5 år... som sagt har ingen depression eller så.
  • Nyfiken gul
    Anonym (jatack) skrev 2014-08-02 16:20:09 följande:
    Inte så enkelt. 1,5 år... som sagt har ingen depression eller så.
    man måste inte må som ett vrak för att ännu inte vara redo.

om du fortfarande efter 1,5 år jämför tjejerna med ditt ex så sitter nog en hel del kvar i dig även om du säger att "du mår okej" 

så länge ditt ex vinner i kampen om vem som ser bra ut osv så länge är du inte redo. 

Du behöver på något sätt släppa ditt ex. 

Era år tillsammans kan inte suddas ut och dina minnen av exet sitter kvar i hjärta och själ och det är helt okej.  Men att hela tiden jämföra är inte ett sunt beteende. 

även om man "mår okej" så måste man bearbeta det man haft och lägga det bakom sig. 

Alla drabbas vi olika av en separation , även om vi till mångt och mycket "mår okej" så kan vi inte lura kroppen.  Brist på sexlust, sömnsvårigheter, lätt för att tappa humöret, tycker inte mycket är roligt, likgiltig för saker o ting, ständigt jämföra exet med folk man träffar osv osv....   Alla såna små detaljer är ett sätt för kroppen att tala om för en att man inte gått vidare, att man inte bearbetat och tagit sig igenom det som hänt. 
    Att man rycker på axlarna och tycker man "mår okej" är väl ganska typiskt också för den delen.   En separation sätter ALLTID spår på något sätt även om man inte hamnar i en depression. 
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Jacky)

varför separerade ni och vem tog det slutgiltiga beslutet?

Hur separationen gick till och vem som lämnade vem sätter alltid spår inom en och påverkar självklart livet efter man separerat. 

Du skriver inte mycket men är det så att du omedvetet någonstans ändå fortfarande älskar ditt ex? Du kanske vill ha henne tillbaka?  

är det så att du omedvetet eller medvetet jämför nya bekantskaper med ditt ex och ditt ex alltid är den som vinner så känns det som att du nånstans sätter henne på första platsen i ditt liv.  Varför står hon kvar på första plats om ni ändå är separerade? Har du svårt att släppa henne?

Efter 1.5 år borde du kommit längre i bearbetningen av er separation.

Svar på tråden Eftertraktad, men noll sug