12-åring som kissar och bajsar på sig
Min 12-åring har sedan hon börjat i en ny skola haft ett x antal olyckor på ganska kort tid. Vi har pratat om det och hon vägrar gå på toaletterna i skolan pga att de är så äckliga. Jag har även kontaktat rektor men hon säger bara att skolan gör vad de kan för att hålla toaletterna i gott skick, men att de inte kan hålla efter vandalisering i den grad som eleverna utsätter dem för.
Det har hänt att hon gått hem under skoltid bara för att gå på toa. Första gången det hände tänkte jag inte så mycket på det, men nu har det hänt upprepande gånger (en gång hände det till och med att hon bajsade på sig) och jag vet inte vad jag ska göra. Funderat på att gå till kurator eller skolpsykolog, men det känns som att det kan bli väldigt förnedrande för henne.
Jag tror inte heller att hennes kompisar vet om det, eftersom olyckorna alltid sker på vägen hem. Jag har försökt att fråga henne om det inte är äckliga att göra på sig än att gå på skoltoaletterna, men hon vill inte prata om det och slår bara ifrån sig.
Vilken väg är den bästa att gå i detta fall?