• Mammarollen

någon mer gravid som tappar hår?

Jag är gravid i vecka 14 och min hårkvalitet har blivit riktigt dålig! Håret är risigt, glanslöst och värst av allt jag tappar hår. När jag duschar kan jag liksom drar igenom håret och massa hårstrån följer med. Så tråkigt är de. Finns de någon mer som har eller har haft det så här?

• Svar på tråden någon mer gravid som tappar hår?
  • Stjärnebo

Jag hade det lite liknande.. Dock blev mitt hår fint under graviditeten men efter fl så tappade jag ENORMT mycket hår! Blev riktigt tunnhårig och nu går jag runt med utstickande strån som är 4 cm långa :P Hehe.

Det är iaf pga hormonerna skulle jag tro. Eller så har du fått vitaminbrist. 

• Limaliie

Jag har alltid tappat mycket hår, men faktum är att just nu när jag är gravid tappar jag ingenting i stort sätt har fått tjockt hår....dock om några dagar kommer nog håret trilla av i massor då jag ska föda väldigt snart.

Så olika det kan vara.

• Cariol

Jag får typiskt gravidhår. Supertjock, glansigt och tappar typ inget hår alls. Men efter sista förlossningen var det som att det låg ett litet djur i avloppet efter varje dusch :D

• BjörkW

Mitt hår gick av i v 12-13 sådär och jag tappade massvis med hår då! Men nu (v 34) så är det sig själv igen. Det sägs att hormonerna i kroppen gör att man tappar mindre hår under graviditeten och sen "tappar man ikapp" mer hår efter fl. Men jag tycker snarare jag har fått tunnare hår nu :P

• Mammarollen

Åhh hoppas att de blir bättre, tror de är hormonerna faktist. Skönt att jag inte är ensam iaf. Läste på någon sida att de som tappar hår under graviditeten kan tappa stora tussar sen efter förlossningen? Och när man ammar blir de ännu värre då? Herre Gud kommer bli flintis säkert;)

• elless

Jag tappar massor med hår och har gjort i flera veckor (v. 17 nu). Ligger massor i duschen och hårborsten blir helt full.. Mycket tovor också, så dålig kvalitet överlag. 

MF v. 5+2 (20140506) I BF 20150208
  • Mammarollen
    elless skrev 2014-08-30 11:55:58 följande:

Jag tappar massor med hår och har gjort i flera veckor (v. 17 nu). Ligger massor i duschen och hårborsten blir helt full.. Mycket tovor också, så dålig kvalitet överlag. 

Samma här jag gick in i vecka 18 idag men håret är lika dåligt än. Har försökt rädda det med massa dyra inpackningar, schampon mm men hjälper bara lite på trasslet. Min frisör tyckte jag skulle klippa bort en bra bit, och sen inte behandla håret med färg eller plattång osv. Låter ju förnuftigt men jag har sparat så länge för att få längd ju:(
  • elless
    Mammarollen skrev 2014-08-30 15:11:30 följande:
    Samma här jag gick in i vecka 18 idag men håret är lika dåligt än. Har försökt rädda det med massa dyra inpackningar, schampon mm men hjälper bara lite på trasslet. Min frisör tyckte jag skulle klippa bort en bra bit, och sen inte behandla håret med färg eller plattång osv. Låter ju förnuftigt men jag har sparat så länge för att få längd ju:(
    Så trist ju. På sin höjd fönar jag det halvtorrt, men använder inte plattång eller något på mitt, det är kasst ändå. Men jag tror också att det växer snabbare just nu, vilket åtminstone mina naglar gör! Jag försöker fläta mitt, då jag upplever att det sliter minst på det (har jag en tofs eller bulle blir det tovigt direkt). 
  • Miisty

Ät b vitamin? Det hjälper ofta på hår. Mitt rasade av men min frissa sa att hag skulle ta b-vitamintillskott och nu har det avstannat. Tog ett psr veckor dock.

• Johanna1988

Jag tappar också massa hår. Efter att jag duschat håret så måste jag plocka bort en liten tuss som ligger vid brunnen. Varje gång. Och jag kan dra av massor av hårstrån när jag drar lätt genom håret.

• Lilla My88

Jag tappade också massor med hår under graviditeten + att det gick av så jag helt plötsligt fick lugg :/ Det är dock mycket bättre nu sen sonen föddes för 5v sedan så håll ut, det behöver inte bli ilka även efter förlossningen. Nu när jag tänker på det blev min hårkvalitet bättre redan mot slutet när jag var höggravid så håll tummarna för det säger jag!

Svar på tråden någon mer gravid som tappar hår?