• Anonym (Obehagligt)

Varför kliar mina inre blygdläppar? Snälla, hjälp! :(

Hej!

Jag har haft besvär med klåda i underlivet i 4 dagar nu. Det kliar som mest på insidan av de inre blygdläpparna och i slidöppningen. Det kliar och gör ont samtidigt. Om jag kliar så bränner det efter en stund. :( Flytningarna är rinnande och liiite gulaktiga, men jag brukar ju vanligtvis ha ganska kraftiga rinnande flytningar.

Jag har inte haft möjlighet att ta mig till Vårdcentralen och kommer inte kunna det på ett par dagar.

Jag har inte haft sex på 4 dagar, jag har tvättat mig varje dag med vatten och intimtvål. Jag använder löst sittande byxor. 

Jag har noll koll på det här med vad för pH-värde man har och vad man ska ha, jag vet ingenting... Någon som har någon idé på vad felet är och vad man kan göra åt det?

Jag är 20 år.

• Svar på tråden Varför kliar mina inre blygdläppar? Snälla, hjälp! :(
  • Anonym (Obehagligt)

Jag startade en ny tråd (den här) eftersom den förra inte tillät anonyma svar. 

• sextiotalist

Instämmer, svampinfektion eller annan obalans, undvik att tvätta underlivet, sov utan trosor, använd bara bomullstrosor, och pröva med pevaryl, fungerar inte det så ta kontakt med VC eller en barnmorska
    Svamp beror på obalans i underlivet, kan bero på antibiotika, överdriven hygien och/eller intimrakning

• Anonym (Obehagligt)

Tack så mycket för era snabba svar!! 

Jag har naturläkemedel i medicinskåpet sen ett tag tillbaks. Vivag heter det och kan användas mot svamp. Har ni prövat det? Är de effektiva? Jag minns inte att jag tagit dem förut.

• katastrofplantagen
    Anonym (Obehagligt) skrev 2014-08-02 22:20:31 följande:

Tack så mycket för era snabba svar!! 

Jag har naturläkemedel i medicinskåpet sen ett tag tillbaks. Vivag heter det och kan användas mot svamp. Har ni prövat det? Är de effektiva? Jag minns inte att jag tagit dem förut.

Ingen erfarenhet av den. Däremot har jag stor erfarenhet av svampinfektioner tyvärr. Har du filmjölk hemma? Blaska på! Det är klådstillande om det är kylt.
  • Presens

Sluta använda tvål! Smörj med vaselin och följ råden ovan.

• Anonym (Obehagligt)
    katastrofplantagen skrev 2014-08-02 22:29:22 följande:
    Ingen erfarenhet av den. Däremot har jag stor erfarenhet av svampinfektioner tyvärr. Har du filmjölk hemma? Blaska på! Det är klådstillande om det är kylt.
    Presens skrev 2014-08-02 22:32:07 följande:

Sluta använda tvål! Smörj med vaselin och följ råden ovan.

Tack för tipsen! Ni är bäst. :)

Svar på tråden Varför kliar mina inre blygdläppar? Snälla, hjälp! :(